سوله ايراني سوله ايراني .

سوله ايراني

وجدان كاري

  وجد ا ن :

آئينه چو بنمود ترا نقش را ست- خود شكن آئينه شكستن خطاست.

 

گفته ا ند: نداي  د رون يا وجدا ن در لغت به معناي :يا فتن حق، شعوربا طن، نيرو ئي در باطن كه فرد را از نيك وبد رفتارش،  آ گاه مي كند. ودر دوبخش قابل بررسي است.الف ) وجدان : آگاه بر شخصيت بطور عموم- ب) وجدان اخلاقي: نيروي دروني كه انسان را براي نيل به اهدافش جهت مي دهد. وجدان كاري هم در حيطه وجدان اخلاقي  مطالعه مي شود.

الف)-  وجدان: آ مربه نيكي وناهي ازبدي درانديشه، گفتار، كردار بر شخصيت فردي، به طورعام ، يكي ازمعيارهاي برتردر حصول فضائل انساني است، به تعبيري رضا يت دروني كشف كننده، رضا يت غائي در پيوند با روح رضايت جمعي، معجون يافته اي از جنس اعتبار واعتقاد ماست. واين اعتقاد و اعتباربدون فشا ريا پاداش بيروني است. وهما ن برانگيختن وقيا مت دروني است . كه  اورا متوجه آغاز ونهايت مي كند. ونگهبان با وفاي وجدان: ايمان، دانايي، افكار سليم كه خود مرجع ومولد گرايش وتمايل به خصائل نيكندهمواره نيازمند تقويت در فردند با ممارست وشجاعت در پذيرش عيوب و بستن منافذ خطا .

انسانهاي سا لم :افراديكه رضايت ضمير، هما هنگي روان را بر ترضيه خواهشهاي جسمي ومادي، ترجيح مي دهند و  اين حسن را، اولويت اول در حيات محدود ومعدود خويش مي بينند، هم ايشان مروجان،  چتر وجد ان بر فضاي جامعه اند.

آياتي از قران مجيد بروجود  نيروئي در درون انسان تاكيد دارد. كه آفريننده توانا آنرا تعبيه كرده ومي توان از ان بعنوان وجدان تعبير نمود.آنجا كه مي فرمايد،" و هد ينا ه  النجدين"  وما هرد و راه را به او نشان داديم.-

-دگر باره آ ورده است: "بل الانسان علي نفسه بصيره  ولو القي معا ذ يره " /بلكه انسان بر نفس  خويش اگاه است. هرچند در ظاهر براي خود بهانه هاي بتراشد.

نمونه اي از يافتن حق از طريق  وجدان: .... استادي در فن منطق مهارت داشت، روزي شاگرد برجسته اش، به كنار جوي آبي برد وبه او گفت: به اب روان نگاه كن ؟ وپس از ان چشمهايت را ببند... وشاگرد چنين كرد. استاد : ابي مي بيني  ؟ شاگرد : نه – استاد پس آ بي در كار نيست؟. وآ نچه كه ازآن بعنوان آب ياد ميكني، حاصل تجسم  و تصويري ساخته ذهن توست.كه فقط چشمايت آ نوقت كه باز بود برايت پديد آورده ؟ وسپس استاد بصورت متوالي ده دليل بر انكار وجود آب  اقامه كرد. و لا جرم، شا گرد مي بايست  براي اين اصرار بر انكا ر استاد، پاسخي بيابد....پس از اين كش وقوس، شاگرد گفت : استاد ولي / ولي؟ وجدانم  بمن مي گويد كه آ ب هست.... استاد با تعجب وتحسين رو به شاگرد كرد وگفت : آ فرين، آفرين،   درسم  را خوب دريافته اي .. واين حكايت يادآورعبارت نغز ا ميربيان مولاي متقيان علي (ع ) است. كه فرمودند: هر كس بد نبا ل آب باشد. تشنه نمي ماند.

وجدان محرك قوه ي ابتكاري است، كه هر چه بيشتر رشد كند خلاق تر شده و در يافتن حقيقت و پذيرش اوامر پروردگا ر  وانكار نوا هي الهي توانا تر مي شود. وجدان تنها درصورتي معتبر است كه در فردي ترين  وحتي جزئي ترين امور شخصي واجتماعي، حضورو اشرافش را وتسلطش را بر خود حس ولمس كنيم . وجا لب اينكه ا ين دماسنج روح، همراه دائم جسم ، حتي  غيا ب جسم ؟ ودر هنگام خوا ب ورويا، وقتي جسم به استراحت مي پردازد. او دست رد به سينه استراحت زده ودر برابر ضد خود، آژير مي كشد...

- نيچه فيلسوف بزرگ مي گويد: آگر وجدان خود را پرورش دهيم در همان حال كه ما را مي گزد مي بوسد.....واين زواياي محكم وجدان است كه بسياري از تمايلات جوشنده را سر كوب كرده  ونظم وآ رامش  را به روح وروان برگردانده وجسم را تطهير كرده ومنظومه فكري را اعتلا مي بخشد.

    -ب)- لزوم وجدان كاري: عقل و دين حكم مي دهند، كه   فرد، هر مسئوليت، كاري يا نقشي  را پذيرفته است.محكم وشايسته به سر انجام رساند. وميان خود وديگران تفاوتي قائل نبوده ودر اداي وظيفه كوتاهي ننمايد. امام علي (ع ) در سفارشي بفرزندش ميفرمايند: پسرم ! ميان خود وديگران، خويشتن را ميزآ ن سنجش قرار بده . وآنچه براي خود مي پسندي، براي ديگران هم بپسند، وآنچه براي خويش روا نمي داري براي ديگران روا مدار..... سخن مولا زيبا ترين نمود وجدان كاري را  مشخص مي نمايد. واگر به اين عبارت جان  ودل بگماريم، جا  معه روي خوش وزيبا ئي، خواهد ديد. وهمچنان كه اگر وجدان كاري نباشد. جامعه به افراد بي مبالات  وكم كار عادت كند از پيشرفت باز خواهد ماند.ونارسا ئيش، گريبان همه را مي گيرد." دروني" شدن، انجام امور اجتماعي به توصيف كامل، موجب مي شود كه عاملان به موضوع، عمل خود را قدسي ومحبوب درآسمان وزمين بينند.  

شخصيت كاري: فرد بدون اينكه پايبده شود عامل به وظيفه است، و حداكثر سعي وتلاش و د قت در كار انجام مي دهد  و اين برداشتي است كه فرد از خود دارد. و ستاره ي راهنما ئي او همواره اين  ميگويد. كه رضايت خالق و خلق را بر رضايت خود ترجيع مي دهد و ماندن و مفيد بودن را در بازدهي فزا ينده مي بيند و در نظام  فرايند محور و مكتب كار پاك انچه مهم است – نتيجه كار و نه عناوين اجتماعي، افراد معيار قرار مي گيرد و انسان  به  ميزان شناخت و آگاهي كه پيدا مي كند . مي تواند به نگرش مثبت و تكاملي رضايت بخش، نزديك و نزديكترشود.

بهره گيري از ايمان – هوش  و درايت و احساسات سليم چند گانه به نيذيرفتن، حواشي،  مخل وجدان كمك ميكند. در اين ميان  منش / معياري روشن است، كه افراد را، از لحاظ رفتار، از يكديگر متمايز و مشخص مي كند   خاصيتي، ژنتيكي است (ذ اتي)

شخصيت : ويژگيهاي فردي است كه رفتار، احساس و انديشه فردي ،از محيط و دريا فت،  شخصي است (اكستابي)

 مبرهن است، كه نيروي وجدان  و  رشد مراتب آن، از هر دو عامل مذكور، تا ثيرپذير،  مي تواند باشد – در  بيان  مولاي   موحدا ن (ع)  آمده است: (شايستگي  بنيادين ) در انتخاب كار گزاران و فرماندهان علاوه بر دقت به نجابت و اصا لت خانواده گي، افراد به  ضرورت  نظارت، ارشاد، راهنمايي ، متوليان امور، بايد همت گماشت. و  اين همان جنبه (كاريزماتيك) است كه موجب نفوذ معنوي در افراد شد ه و بالاترين فداكاري و همكاري را از خود، نشان  مي  دهند.وداده اند. و كارها ي استنائي آ نان كمتر ناشي از ملاحظات  متعا رف  وانتظا رات عادي و مادي است . و آ نها انگيزه هاي   بمراتب والاتر و بالا ترا ز هدفهاي ، زود گذر و معمولي، دارند.

وبراي نمونه در تايخ آمده است، كه : مولاعلي (ع)  در هنگام اوج، د لتنگيها، شايستگان صادق وصا حبا ن وجدانهاي نا ب را  فرا  مي خوانده اند: اين عمار؟.... اين  ذ وشها د تين؟ اين  ابن تيها ن؟ واين ....

دران سوي مرزهاي اسلامي نيز مي توان از (گاندي) به عنوان فردي با وجدان عالي نام برد- مردم هند، اورا، با لقب (مهاتما = روح بزرگ) مفتخرش كردند . درپاسخ  به انواع فشارهاي، استعمار گران كه او را از ادامه مبارزه و رهبري مردم باز مي دا شتند گفت:  (ترجيح مي دهم قطعه ، قطعه ام  كنند  ولي برادران خودرا، كه از طبقات  ضعيف هستند .نفي نكنم.)

عامل غلبه بر ترديد و قتي كاملا داراي اعتبا ر است. كه بر فردي ترين و حتي بد يهي ترين امور شخصي مان حاكم باشد. و اين نگرش تكرار شد ني و گرانبهاست.

 در پايان اين نوشتا ر، نتيجه گيري در رابطه با وجدا ن كاري را با توصيه اي گهر بار از مقام معظم رهبري (دام ظله العالي) رهبر فرزانه انقلاب اسلامي خاتمه مي دهم: ... هر كس  و درهر كجا هسيم ، وجدان كار، را در كاري كه به گردن گرفتيم وتعهد كرديم  رعايت كنيم، چه اين كار شخصي، يا كاري براي نان درآوردن باشد. وچه كاري اجتماعي  ومردمي ومربوط به ديگران باشد، همانند كارها ي مهم اجتماعي و مسوليتهاي كشوري، همه اين امور را با برخورداري از وجدان كاري انجام دهيم. آ ن را خوب ودقيق وكامل وتمام انجام دهيم وبه تعبير معروف: "براي كار، سنگ تمام بگذاريم". ...     

        




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۲۴ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)

عزت نفس

عزت  نفس:

خا ر بد رود ن به ‍م‍ژگا ن، خا ره بشكستن به دست              سنگ خا ييد ن به دند ان، كوه ببريد ن به چنگ

لعب با د نبا ل عقرب، بوسه  برد ند ا ن  ما ر                      پنجه با چنگا ل ثعبا ن، غوص در كا م نهنگ  

از سرپستا ن شير شرزه د وشيد ن حليب                            در بن د ند ا ن ما ر گرزه، نوشيدن  شرنگ 

تيره  غو لي، روز بر گردن كشيد ن، خيز، خيز                   ژدهايي) د ربغل شب بر گرفتن تنگ، تنگ

طعمه بر كردن، به خشم از كا م شير گرسنه                      صيد بگرفتن  به قهر از بر تن غضبا ن پلنگ 

تشنه كا م و پا برهنه در تموز وسنگلاخ                            ره  بريدن، بي عصا فرسنگ ها با پاي لنگ

نقش ها بستن، شگرف از كلك مو بر آب تند                      نقب ها كرد ن، پديد از خا ر تر در خاره سنگ

صد ره  آسا ن تربود بر من كه در بزم لئا م                     با ده نوشم سرخ سرخ و جامه پوشم رنگ رنگ

چرخ، گرد از هستي من گربرآرد گو برآ ر                    د و ر با د ا  دور، ا ز د ا ما ن نا مم  گرد ننگ              

(سيد احمد هاتف اصفها ني)




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۲۳ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)

وقت قد رشناسي

وقت قد رشناسي:

بيا تا قدر يكد يگربد ا نيم                                        كه تا نا گه زهمديگر نمانيم

چو مومن،آينه مومن يقين شد                                   چرا ا زهمد گر ما رو گرانيم؟

كريمان جان فداي  دوست كردند                              (؟ ) ..بگذا ر ما  هم مردما نيم

فسو ن، قل  اعوذ وقل هوالله                                 چرا در عشق يكد يگر نخوانيم؟

غرضها تيره دارد دوستي را                                   غرضها  را چرا از دل نرا نيم؟

گهي خوشدل شوي از  من كه ميرم                          چرا مرده پرست و خصم جانيم ؟

چو بعد از مرگ ، خواهي آشتي كرد                        همه  عمر از غمت  در امتحا نيم

كنون پند ا ر مردم،  آشتي كن                               كه در تسليم، ما چون  مرد گا نيم

چو بر  گو رم، بخواهي بوسه د ا د ن                          رخم را، بوسه ده، اكنون هما نيم

خمش كن، مرده وار اي دل ا زيرا                            به هستي، متهم ما، زين " زبا نيم"

(شمس تبريزي)





برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۲۱ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)

گپ يوميه(4)

گپ يوميه(4)

خاطراتي از كنگون قديم :بازي "ونين"

شواي كنگون قديم هم سي خوش هم  عالمي داشت . بخصوص شوائي كه ماه ري دريا با انعكاس نورش  ،انگار به رهروي با يه شط نوري از لب دريا تا هرجه كه چش كار مي كرد. ري اوو درس مي كرد. تا اونجائي كه دوباره به ماه وصل مي شد، شور ويه  حالي ديگه به بينده دس ميداد. گاه گداري هم بازي  مووينا،  تو اين رهرو يه منظره ديدني به گعده نشينان، كه او نجا ري حصير خمه اي و يا كنار سفره ي  كه  پيش انداخته بيدن رو لمرا، نشون مي داد.بعضي باهم سالفه و غشمره و گپ و گال داشتن، پيرترا، تسبي، دونه غچوو مي انداختن. بزرگتر اهم تو فكر كمك كردن به همديگه. اگه شلبوني بيد باهم، اگر رطب و دمباز چيني و اگه عامله كشيدن و اگر هم جوري و خرمن و اگر عروسي و خداي نا كرده مريضي و عزايي و ماتم، بقولي هم خون و همدم .كاكا ها هم با هم شوخي مي كردن كاكاي گتو ري كنگ كاكي كوچيكو، با كاراته، گربه در مي اورد. كاكاهاي گتو مي خنيدن و كاكاي كچيكو مي گربيد. بعد كه  زر قش مي كردن، خوش هم مي خنديد و مي گفت دوباره ...: بچها با  چوب سيم و رينگ و حلقه ي دور د را م  امشي، نقش راننده ها در مي اوردن، يكي  هم با بزبز غنمو، مشغول بازي بيد ،نه جرمي بيد. سر ميراث ونه دعوايي سر ا رث  و نه اختلافي سر زمين و مال ومنا ل اگه هم كمي (جر) بيد، حرف ريش سفيدا حرف آخربيد و صلح سيد احكام..... اي داش يادم مي رفت خاطره و نين بگم...... خلاصه تو اوزماني كه نه سد سيماني لب دريا بيد و اول ي ساخت اسكله سنگي، ....تويكي از او شواي قشنگ خدا، جسوم اينا زير نور فانوس ري دكوني با هم نشسته  بيدن، دورمجمعه، شوم، مي خوردن. كه يه مرتبه صداي مهتوگ از تو كي چه بلند وابيد بچه ها شوم بخورين ييين بازي (3) برهو: بچي جسوم تا صداي مهتوگ شنيد، يه لقمي دوبلي گرفت وغرق كاتخش كرد، وپيا ليه ي كاتخي برد بالا ومر نهاد.. وراه افتاد بواش گفت ها كجا؟ ويس شومت بخور دهنت بشور وبعد،... ديش گفت:    ولش كن، چه كارش داري تابرات بازي كنت. بچه ي  بدبخ همي  د لش خوشن با همي ونين و بچه ها  تا برت بازي كنه  مگه چه ويبوه ؟ بلاخره برهو رفت .تو كي چه، بچه اومده بيدن. بچي كيچه تنگو تو بازي ونين پايه بيدن.....دوتا بوا سي بازي انتخاب كردن بواها در واقع نقش كاپيتاني داشتن...  بعد از انتخاب دوتا بوا،مي گفتن دو به دو چرفر برين. تو چرفر معمولا رمز ميدادن و اسم مستعار و باهم توافق ميكردن هريكي با همو اسم انتخابي خودشو به بواها معرفي كنه؟. دوراز چشم  وگوش بقيه .اولي مي گفت: كه هر مو، مين چنعدم ، تومثلا موين تبان -يا دو نفرديگه،  اولي مي گفت: مو گبگوگم، تو شنيوب والي آخر و بعد  به دو تا بواها مراجعه ميكردن. وطرح اسم سي يارگيري... اول در اين اثنا. يا قبل از و انتخاب مي كردن كه پشيت يا شروع كننده بازي كي باشه.؟ وا نهم به اين طريق يه سنگ را به آب د هني خيس مي كردند.(ترو خشك دوطرف سنگ مثل دو طرف سكه عمل ميكرد)تر و خشك پس از رسيدن سنگ به زمين شانس اول را به انتخاب كننده صحيح تر يا خشك مي داد . و اونها ، هم كه از چر فر برمي گشتن، اسمها شون را به بواها مي گفتن. و يكي يكي به تناوب يار گيري مي كردن دو دسته مي شدن مرزوگ هم چون كوچيك تر ازهمه بيد،برميت(نخودي) بيد، و كسي اجازه هلهوسش نداشت،ولي سر شوخي هبيث هلهوسش ميكردن، واگه كله ش طاس بيد يه كشككي يواشي هم سر شوخي ميزدنش،... و روال بازي ونين هم تقريبا،شبيه   قايم موشك بازي بود، و"ونين" رمز دنبال كردن بازي حريف هم  بود و بازي شروع شد. مد يه ايستگاه بازي بود. كه با زغال يا سنگ يا گچي روي ديوار نشونه مي نهادن و هركسي كه،  بدون اينكه هلهوس بشه اونجا خودشو مي رسوند برنده بود و محدوده قايم شده هم مشخص، مي كردن. و خروج از اون محدوده، باعث سوختن بيد. و مهتوگ، كه از خور، رد آبيده  بيد رفت تا لب دريا ومي خواس از طرف از كيچه گمرك دور بزنه، از اونجا يه ونين بلند ي گفت، ونييييين .....سر كار هم اونجا، ظاهرا با  همين رمز، و هما همنگي قبلي با "هنكوش" هماهنگ كرده بيدن كه از لنج به گوني  نعلين، ويه گوني شكر يواشكي رد كنن؟ تا ونين شنيد. گفت: هنكوش ؟ بله بيا من اينجام مهتوگ هم، كه يه كمي كمرش، عيبو بيد و معمولا دوتا دستاش عقب بيد و سنيه اش يه مقداري جلوميداد،  البته ماد ر زادي بيد .... سر كار گفت : چه ميخواهي اينجا ؟ ونين ونين مي زني ؟پدر سوخته براي من قيافه هم ميگيري؟ چهك نهاد

 بنه، گوشش :مهتوك كه ستاره تو چشش پريده بود... گفت: ما بازي مي كنيم...  سر كار گفت برو بينم ...ديگه اينطرفها پيدات نشه؟  مهتوگ همي كه جونش بيد . مثه مويني كه قلاب زدش فرار كرد... واز محدوده ي، ونين سر كار دير آبيد-بچه ها دو يدن  كه هلهوسش كنن. گفت : بدوين خونه كه جاندار اومد. امشو  توسره هنكوش و جانداركو، اينان خوشون ونين بازي ميكنن .... امشو نوبت اونان هربچه ي دويد سي خونه شون حساب كنين برهو طوري پرپچو وابيده بيد كه در فدا واز بيد ولي از ديوار رفت تو حياط..... تا نگو سر كار در غياب ريس باهنكوش كوك كرده بيدن وبا رمز"ونين" دو تا گوني نا قابل ، جوجا كنن؟

نام ها درين داستان فرضي هستند




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۲۰ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)

عكسي از رهبر انقلاب در منزل

عكسي از رهبر انقلاب در منزل








برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۱۸ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)

نـائـبـــــ.بـر.ـــحــــق

نشـانـه ها واضـح است ...
حــركت هايـت از حـسـن ظـنـي واقـعي خـبر مي دهــد ...
ســخـنــت حـــق ؛ و اراده ات قـــوي اسـت ...


واكـنــش هـايـتــــــــــ ...
پـــيروزي هــاي ميـسر شـده از اقدامـاتــت هـــمـه گـواهنـد ...


ايـن را دگـر خـودشـان گـفـتـه انــد : كـه ايـران اكـنون جـلوي شيـطـان بـزرگــــ ايـسـتاده اسـت .

ايـستـادگـي در مقابل شيطان مستلزم بـه حق است ؛ و حق را مستلزم بـه عمل ؛
حقـانيـت ريـشه در اسلــام دارد ؛ و اسـلام را حـجّتـي است قائــم ، و حقـّا كه تو نائب بر حـق آن حجّتي ...
كـه ايـن ايـستادگي مستلزم عمل به گفتار و رهنمودهاي توستــــــ ...


   امام سيد علي خامنه اي


پ.ن : چـــ حـقـيـر اســـتــــــ كـسي كـه دم از سربازي در ركــابتــــــ نـمي زنــد ... .
پ.ن : خانم «كاندوليزا رايس»، وزير امور خارجه دولت بوش :
امروزه ايران به يك قدرت در منطقه تبديل شده و در وسط خاورميانه ايستاده و از آمريكا باج مي خواهد !



 
 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۱۷ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)

دشمن مي‌خواهد با استفاده از فشار اقتصادي بين مردم و انقلاب جدايي بياندازد

امام جمعه قم گفت: دشمنان مي‌خواهند با فشار اقتصادي بر ذهن مردم اثر بگذارند و بين مردم و انقلاب جدايي بياندازند.

آيت الله حسيني بوشهري در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه قم كه در شبستان امام خميني (ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد به ديدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبري اشاره كرد و افزود: جان مايه كلام رهبري در اين جمله خلاصه مي‌شود كه آرمان گرايي و واقع بيني قابل تركيب است، اما بايد مراقب بود براي ما واقعيت سازي نكنند كه گاهي خواسته‌هاي نفساني و گاهي امپراتوري رسانه‌اي واقعيت سازي مي‌كنند.

امام جمعه قم با بيان اينكه آنجا كه پاي واقعيت در ميان است با آرمان‌ها مي‌توان سازگاري داشت، افزود: استقلال سياسي، اقتصادي و عزت هم مي‌تواند آرمان و هم مي‌تواند يك واقعيت باشد.

وي تأكيد كرد: اگر به توانمندي‌هايمان تكيه كنيم ظرفيت‌هاي بسيار بالايي داريم و بايد مراقب بود كه دشمن خودش را بزرگ جلوه ندهد.

مدير حوزه هاي علميه تصريح كرد: ما در طول اين سي سال رشد داشته ايم كه البته دشمن در طول اين مدت مدام به طراحي و ايجاد بحران اقتصادي روي آورده است.

وي گفت: ملت ايران در هشت سال خم به ابرو نياورد و با فرستان فرزندان خود به جبهه‌ها در برابر تجاوز‌هاي بيگانگان ايستادگي كرديم و امروز هم دشمن مي‌خواهد با فشار اقتصادي بر روي بازار كشور و ذهنيت مردم اثر بگذارد تا بين مردم و انقلاب جدايي بيندازد.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري افزود: طراحي دشمن اين است كه مي خواهند مردم را از نظام جدا كنند و با افزايش مشكلات در بين مردم ذهنيت بدي براي نظام ايجاد شود كه در اين راستا همه بايد در همه جا سرباز و مدافع نظام و انقلاب باشيم و جلوي نفوذ فكر و انديشه دشمن را بگيريم.

آيت الله حسيني بوشهري با بيان اينكه خطباي جمعه و علما از گراني بي خبر نيستند و در متن جامعه زندگي مي كنند افزود: تعبير رهبر انقلاب اين است كه ما در دقيقه نود قرار داريم كه هم دوستان و هم دشمنان ما را نظاره مي‌كنند كه اگر محكم ايستاديم و چراغ سبز به دشمن نشان نداديم از اين گردنه همانند ساير مشكلاتي كه در طول اين سالها با آن مواجه بوديم با موفقيت عبور خواهيم كرد.

مدير حوزه‌هاي علميه كشور افزود: اگر ملت سست شود و شهدا فراموش شوند و مسائل رزمره زندگي اصل شد روز خوشحالي دشمنان است و دولت و مسئولان نيز بايد دغدغه جدي مردم را داشته باشند و مردم بايد در رفاه و آسايش و كوچكترين مشكلي نداشته باشند.

 

دولت عراق نمي‌خواهد به بيگانگان باج دهد

امام جمعه قم با اشاره به انفجارهاي اخير در عراق افزود: دولت عراق دولت مستقلي است و نمي خواهد به بيگانگان باج دهد و دشمنان اين بار كردها، شيعيان و اهل سنت را نشانه گرفتند تا در توطئه سوريه عراق را هم درگير كنند.

وي اضافه كرد: مردم عراق اين سال‌ها ناملايمتي‌ها را تحمل كردند و هر چقدر اين توطئه‌ها افزايش يابد رابطه مردم با دولت افزايش خواهد يافت و دشمنان ناكام خواهند ماند.

 

انتقاد از سكوت مجامع بين المللي در برابر كشتار مسلمانان ميانمار

خطيب جمعه قم با اشاره به قتل عام مسلمانان در كشور ميانمار اظهار داشت: اين حوادث بسيار تلخ و تكان دهنده است كه قلب هر انشان مسلمان و غير مسلمان را به درد مي آورد كه گاهي صدا و سيما هم اين قتل عام را سانسور مي كند.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم اظهار داشت: اگر چند اسرائيلي در گوشه اي از جهان كشته شوند ، نشست برگزار و قطعنامه صادر مي كنند اما انگار مسلمانان انسان نيستند كه آنها بايد بدانند اين سكوت‌ها عقده‌اي براي مردم جهان خواهد شد و روزي اين مجامع بين المللي را در هم خواهند پيچيد و ساختار جديدي را بنا مي نهند.

 

تهاجم‌ها در سوريه به دليل حمايت اين كشور از مقاومت است

مدير حوزه هاي علميه با اشاره به حوادث سوريه نيز اظهار داشت: تهاجم‌ها در سوريه تنها به خاطر حمايت اين كشور از مقاومت است.

آيت الله حسيني بوشهري ادامه داد: سيد حسن نصرالله در نطق جند روز قبل خود اعلام كرده كه موشك هايي كه به سمت اسرائيل فرستاديم بخش قابل توجهي از آن را سوريه در اختيار ما قرار داده است و خواست به فلسطيني‌ها بگويد كه در اين غوغا نبايد طرف دشمنان سوريه را بگيرند.

امام جمعه قم تاكيد كرد: سوريه جايگاه قوي در زمينه مقاومت دارد ودر كنار مقاومت و غزه ايستاده و سيد حسن نصر الله نيز اين مطلب را به دنيا اعلام كرده هر چند كه اصلاحات بايد در سوريه ايجاد شود و اين به معناي هجمه بر عليه كشور سوريه نيست.

 

نبايد حضور مردم در نمازجمعه‌ها كمرنگ باشد

وي در ادامه به روز ششم مرداد، روز نماز جمعه اشاره كرد و افزود: حضور مردم در سراسر كشور در نماز جمعه ها مايه عزت جامعه اسلامي است و مصلي هاي جمعه پايگاه انقلاب و دين خدا است كه نبايد حضور مردم در اين پايگاه ها كمرنگ باشد.

امام جمعه قم به روز شهادت شيخ فضل الله نوري اشاره كرد و افزود: پرونده اين عالم زيبا است و وي نشان داد كه در برابر توطئه بيگانگان نبايد سكوت كرد و شيخ فضل الله ترجيح مي‌دهد بالاي دار برود اما حرف خود را مطرح كند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: زندگي شيخ فضل الله به اين گونه بوده است كه  اگر در مسيري  كه  جامعه اي  طي مي كند انحرافي ايجاد شد كه سرنوشت دين و شريعت را به مسير ديگري برد، در اين شرايط بين زندگي و مرگ، مرگ را انتخاب مي‌كند كه اين هويت يك عالم زمان شناس است كه مرگ را بر ننگ‌ ترجيح داد.




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۱۶ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)

چرا ما در موقعيت بدر و خيبر قرار داريم؟(شماره 2)

چرا ما در موقعيت بدر و خيبر قرار داريم؟(شماره 2)

رسانه هاي بيگانه ي مغرض و غير مغرض هم بيانات مقام معظم رهبري را تأييد كردند

(جنبش بيداري مسلمانان، زوال پذيري قدرت هاي استكباري صهيونيزم و اذناب آن ها و پيروزي مستضعفين و قدرت فزاينده جهان اسلام و ...) 

لطفاً : اگر تا حالا كسي مانده كه خود را به خواب زده چشمش را باز كند...

(منابع شبكه هاي تلويزيوني ماهواره اي كه در اينترنت با عناوين زير قابل ««جست و جو»» هستند ضمناً كليپ هاي صوتي و تصويري مربوطه موجود مي باشد)

 

1-   روسيا اليوم

شب جمعه 28/5/91

برنامه پانوراما: تحت عنوان : ملي گرائي عربي مرده است؟  جامعه عربي زنده مي شود؟

با حضور دو كارشناس 1- حسين هريدي معاون وزارت اسبق مصر 2- سعيد غفوراف پژوهشگر امور مسائل استراتژيكي عرب و آفريقا.

خلاصه اظهار نظرشان:

1-   نفوذ آمريكا در حكومت هاي عربي باعث پيدايش ناهماهنگي و درگيري و پيدايش عدم توازن در منطقه شده است.

پروژه اسلام سياسي كه گستره ي آن در كل منطقه خاورميانه مشاهده شده متأسفانه غربي ها درصدد بهره برداري و مصادره و انحراف دادن به آن هستند. در گذشته تفكر ناسيوساليم عربي ضربات دردناكي را به كشورهاي عربي وارد كرده است . و پيش از آن بعضي از ديكتاتورهاي منطقه بدنبال اين بودند و هستند كه شرعيت خود را با بحران و تشنج آفريني منطقه دنبال كند. و در ايجاد اين بحران با ادبيات ديني افراطي وارد شدند، اسلام سياسي اكنون دست بالاتر را در منطقه بخود اختصاص داده است .كه بايد از اين ظرفيت مسلمانان استفاده بشود.

2-    سعيد غفوراف: در سوريه تحقيقي  داشته ام . افراطي ها حداكثر 30% ممكن است رأي داشته باشند. و حتي روحانيون  اهل سنت آنجا كمتر معتقد بودند كه از بيرون  كمك براي پيشبرد مقاصد سياسي شان كمتر بگيرند.به مشكلات حاد در  كشورهاي  پترو دلار عربستان و قطر نگاه كنيد. افراد خيلي كمي هستند كه از اين موضوع اطلاع دارند و مورد مهمي است.  براي مثال قطر براي مدت 7 سال، توليد نفت و گاز مايع را از سال 2003 تا 2012 به ميزان 150% افزايش داده اند. كه اين حجم افزايش بر اساس قراردادهاي راه اندازي سريع وبدون محاسبات علمي پروژهاي  فوق العاده پر هزينه با شركت هاي آمريكايي انجام شد. و اكنون ديون و قروض بسيار سنگيني متوجه قطر است. چرا كه قرار بود پس از راه اندازي  شبكه هاي استحصال گاز آنها را به شركت هاي آمريكايي خريدار  بفروشد. وپس از تامين اعتبارات حا صل، هزينه هاي سنگين و گزاف  اين پروژه هاي صنعتي گسترده  را به پيمانكاران شركت هاي آمريكايي بپردازد ولي با توجه به اوضاع بحران زده ي اقتصاد صنعتي آمريكا (از يك طرف) و از سوي ديگر 60% كل خاك آمريكا با خشك سالي فزاينده چند ساله رو به روست و دامپروري كشاورزي اين مناطق جهت نجات به دامان دولت آويزان شده اند و تقريباً بازار نفت و گاز اشباع شده است و ركود اقتصادي جهاني اجازه مصرف و معامله بيشتر آن را در اين حوزه نمي دهد. و در اين ميان قطر و سعوديه مجبور هستند به ايجاد تنش و بحران و فتنه در اين منطقه حساس دامن بزنند و تا  به  اين  وسيله، تا حدودي زيادي قيمت نفت و گاز بالا برود ...و فكر نكنيم كه اين دو كشور علي الظاهر مشكل مالي ندارند عربستان با آن همه هزينه سرسام آور و مشكلات اجتماعي نياز به درآمد و همچنين قطر هنوز نتوانسته اند به تعهدات و بدهي زيادشان به شركت هاي پيمانكار نفت و گاز عمل نمايند و وضعيت آن شركت ها بستانكار، نيز مبهم است و قطر و عربستان ناچارند بازي باخت، باخت را با صرف هزينه هاي جديد تحمل كنند. كه با  و به همين اعتبارو ركود اقتصاد جهاني در آينده اي نزديك شاهد بحران وحشتناك اقتصادي آنها و رسيدن به ورشكستگي شان (مشابه آنچه در دبي اتفاق افتاد) خواهيم بود...

2-  توپ نيوز

تز بن گورين در آرشيو صهيونيست ها: عظمت اسرائيل در بمب اتم يا تشكيلات نظامي اش نيست. بلكه توانمندي آن كشور در اين است كه سه كشور عراق، مصر و سوريه را به سمت فروپاشي سوق دهد.

3- قدس

تشكيلات وفاق ملي فلسطين در ضيافت افطار شب جمعه روز قدس در بيانيه اي اعلام كردند: دو راه بيشتر پيش رو نداريم. 1- اتحاد و انسجام 2- مقاومت

4- هنا آمستردام

-         در 5 سال اخير به صورت متوالي انتخاب نام «محمد(ص)» در كشور هاي انگلستان و ولز در رتبه ي اول نامگذاريهاي نوزادان قرار گرفته است و اين مطلب بر اساس سازمان آمارگيري ملي بريتانيا به صورت رسمي اعلام شده است.

-         آيت الله خامنه اي: اسرائيل از صفحه ي روزگار محو مي شود.

-         كانادايي ها هم كالا هاي صهيونيست ها را تحريم كردند. شوراي كليساهاي واحد در كانادا كه مهمترين مجمع كليسايي در آن كشور محسوب مي شود اين تحريم ها را به صورت جدي دنبال مي كند. كه اين عمل موجب خشم صهيونيست ها واقع شده است.

5- العربيه

-         احسان اوغلو دبير كل كنفرانس اسلامي: وضعيت فعلي مسلمانان خيلي حساس و پيچيده در تاريخ معاصر است بايد به راه حل هاي ميانه و اعتدال در جامعه مسلمانان روي آورد.

-         ملك عبدالله: بايد از خون ريزي در بين مسلمانان سريعاً جلوگيري به عمل آوريم و ناچاريم مقابل كسي كه قصد خون اين امت كرده بايستيم؟

-         مصاحبه با عماد الدين حسين مدير روزنامه شروق مصر: با اين قضايا (بحران سوريه) به دشمن داريم خدمت ميكنيم در عوض پيگيري رشد اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي به اختلافات دامن زده ايم و به جاي ارائه اختراعات، نزاعات خود را رسانه اي كرده ايم و لازم است در گفتگو با حقيقت به ابراز نظر بپردازيم...اسرائيل از اين وضعيت سود مي برد و نياز به عمل گرايي داريم.

6- الاخباريه عربستان

مصاحبه با روزنامه نگار يحيي الكبير عربستاني: آنچه كه حالا مشخص شده است و حالا بايد بپذيريم كه ارتباط دولت ها و نخبه هاي سياسي با هم و قرار دادها و مسئوليت هايي كه بين آنها بوده است تا حالا مشكل چنداني را حل نكرده است و اكنون روشن شده است كه ارتباط گرفتن با توده ي مردم مسلمان تعيين كننده است و اين چيزي است كه حالا به آن معتقد شده ايم و نشست مكه تلاشي براي پايين كشيدن فتيله ي بحران هاي منطقه بوده است و در خصوص سوريه هم مشخص شده كه راه حل نظامي نتيجه اي به دست نمي دهد و بايد به دنبال راه حل سياسي باشيم.

7- الحوار

مصاحبه با شيخ محمد سرور بن نايف زين العابدين، مؤسس و داعي جريان جديد در سلفيّه: عمليات تكفيري و انتحاري ضد مذاهب ديگر را محكوم كرده و قبول ندارم و از آن بيزارم و پذيرفته نيست و اكنون در حال اصلاح كتب و نظرياتم هستم و من به كل امت اسلامي بيشتر وابستگي دارم تا به يك جريان داخل امت و من تلاش دارم تا با تأكيد و اسرار بر مشتركات 70 تا 90 درصدي در بين امت اسلامي كه كانون وحدت است به دنبال گفتگو و نتيجه گيري باشم و با تكيه بر نقطه اشتراكات بايد در ميدان عملي كار كنيم و هر كس ضعيف باشد از گفتگو فرار مي كند؟؟!!

8- اسكاي نيوزعربي

-         سازمان ملل و آمريكا به اين نتيجه رسيده اند كه بحران سوريه فقط راه حل سياسي دارد و روسيه ادبيات سياسي جديدي براي حمايت از سوريه براه انداخته است. و چين از مخالفان بشار اسد خواسته كه با وساطت گران بين المللي همكاري كنند.

-         دكتر عصام عبدالحميد استاد علوم سياسي از دانشگاه نيوجرسي امريكا: براي هر كس روشي است در حل مسائل، و ابراهيمي در منطقه اشراف و احترام  بيشتري دارد. و همه طرفها در سازمان ملل به اين نتيجه رسيده اند كه خروجي مثبت بحران سوريه فقط از طريق سياسي امكان پذير است. و بنابراين پيش بيني مي شود كه از راه حل نظامي دور شده ايم و ابراهيمي چون بصورت ثابت در سوريه مستقر مي شود. با طرفهاي متنفذ در سوريه مثل ايران- تركيه- عربستان- قطر مذاكره مي كند و توانايي ايجاد مجموعه  توازان براي پذيرش راه حل بين طرفهاي درگير را دارد.

-        كارشناس مسائل سياسي روسيه و دبير كميته دوستي روسيه و اعراب: در قبال روسيه همانگونه كه آمريكا بر راه حل نظامي و برخورد تلاش داشته است روسيه هم بر راه حل سياسي اصرار دارد و از همين جا به سمت پيشنهاد نشست 30 يونيو در ژنو مي روند كه قرار شد موضوع سوريه خارج از شوراي امنيت و برنامه نظامي و كنار گذاشتن اسد و مشابه آن دنبال شود. كه اين مسير با انتخاب اخضر ابراهيمي به جاي كوفي اَنان و استقرار او به صورت ثابت در دمشق كار سياسي دنبال خواهد شد و براي آمريكا دو راه بيشتر باقي نمانده است يا جنگ يا صلح.

9- بي بي سي عربي

-         مصاحبه با اسود از جمعيت وفاق بحرين: اكثريت مردم بحرين در اين جنبش بدنبال عدالت، دولت انتخابي و رفع فساد هستند و اين مبارزه مربوط به مذهب خاص و يا تحريك از طرف دولت خاصي نيست سني و شيعه در آن شريكند و اين مبارزه خودجوش و مردمي است . برادران اهل سنت (ابراهيم شريف پرونده فساد دولت بحرين را گشود، محمد بو فلاس كه از ارتش بود و محمد زياني كه نماينده مجلس هست به اضافه ي ديگران همراه ما هستند.) اين جنبش عمومي است و تا رسيدن به خواسته هايمان ادامه مي دهيم. و دولت بحرين به جاي مشكل ايجاد كردن با ديگران بيايد مشكل خودش با مردمش را حل كند.

10- الاتجاه

-         تهيه گزارش در سرزمين هاي اشغالي و مصاحبه: امسال شرايط آمادگي مردم فلسطين براي راهپيمايي روز قدس بيشتر از هميشه است و جمعه گذشته بيش از 500 هزار نفر در مسجد الاقصي نماز گزاردند.

-         مصاحبه شونده از فلسطين: ما انتظار داريم قدس و ما را آزاد كنند.

-         مصاحبه شونده از فلسطين: شركت در راهپيمايي روز قدس لبيك به قدس است.

-         مصاحبه شونده از اردن(فعال سياسي): همه ي گروه هاي اسلامي و غير اسلامي سياسي به مسئله قدس به عنوان موضوع محوري توجه دارند. و چشم انتظار انقلاب اسلامي ايران هستيم كه ژاندارم آمريكايي منطقه را سرنگون كرد. و اسرائيلي ها اين پيام را خوب دريافته اند...

-         مصاحبه با حمزه ابو شنب (تحليل گر سياسي از غزه): امام خميني(ره) مسئله فراموش شده قدس و فلسطين را زنده كرد با اعلام روز جهاني قدس در 33 سال قبل با توجه به اين كه ماه مبارك رمضان بركت آفرين و ليلة القدر و شب معراج و قبله اول مسلمين، ظلمي كه بر فلسطينيان رفت دليل انتخاب امام بود براي بيداري مسلمانان و آزادي قدس شريف، و اكنون تأثير اين انقلاب اسلامي است كه،  پيروزي اسلام گرايان در مصر وتونس مي بينيم. ما هنوز بعد از 64 سال اسارت دچار ظلم و خفقان وجود رژيم اشغالگر قدس هستيم براي مثال اهانت به اماكن مقدسه و بي ارزشي اعراب فلسطيني در نظر نژاد پرستان پاياني ندارد و به ما فشار مي آورند تا روز به روز احساس حقارت بيشتري كنيم و در شهرهاي اشغالي علاوه بر ماليات بيشتري كه از فلسطيني ها مي گرفته اند 3 درصد ديگر هم اضافه كرده اند و توسعه هر روز بيشتر شهرك هاي صهيونيست نشين و مصادره زمين و خانه هاي ما متوقف نشده است... و نقش تخريبي اسرائيل را در بهار عربي دريافته ايم.

تهيه و ترجمه: عبدالمجيد اورا  




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۱۵ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)

چرخه رشد فرهنگ كار در كنگان به چه عواملي وابسته ونيازمند است ؟

چرخه رشد فرهنگ كار در كنگان به چه عواملي وابسته ونيازمند است ؟

قضاياي اجتماعي از نظر" علم منطق" از دو منظر قابل بررسي هستند:1- نظريات 2- ضروريات.

1-نظريات: شامل مفاهيمي، هستند كه به براهين، دلايل، شواهد، مدارك و قراين، سخت نيازمندند.

2-ضروريات: گروهي از"موارد" هستند، كه با نگاهي سطحي وگذرا، هم به وضوح  قابل رويت، دريافت و تشخيص هستند.

انديشمندان گفته اند، درخشان بودن يك جامعه را، علاوه بر پايه عدالت و كار مستمر با تكيه برثبات اجتماعي، مشخصا با انضباط دروني استوار و پيشرو ارتباط مستقيم دارد. كه با معاضدت و تعامل كارگزاران  دولتي و مشاركت نخبگان اجتماعي.....همراه با تعريف زير ساخت ها و تعين نقش اجتماعي همگاني، توجيه ضرورتها، نيازها و هدفها، آناليزمباني آماري و ارزيابي ميداني، از گروه اول – تحقيق علمي كاربردي، مورد كاوي، پروسه بارش مغزي، ودسته بندي راه حل ها، پيش فرض برنامه ريزي،آينده نگاري، معمولا درگروه دوم، ازنقاط قوت چنين جوامعي است.-

در تعريف كار آمده است:هرفعاليتي كه يك يا چندهدف غيرمادي يا مادي راتامين كرده وخدمات و كالاهايي را توليد وعرضه كند كه براي افراد وجامعه، داراي  خاصيت  پذيرش فردي و اجتماعي وارزش افتصادي باشد كار صورت گرفته است. و طبيعتا شرايط قرار گرفتن در فضاي كار و همخواني  نوع فعاليت، و پاداش هاي مربوطه تعيين كننده ترين پارامترهاي رشد درفرهنگ كاري مي توانند باشند. بنابراين رشد فرهنگ كار را بدينگونه مي توان متصور شد. كه جدا شدن از بازده فعلي در فرهنگ كار و رسيدن به نقطه مطلوب نيازمند توجه به زير ساخت ها درمنابع انساني {- فرصتهاي زندگي( اميد به زندگي وسلامتي وبهداشت جسماني ورواني- وضعيت خانوادگي-  ميزان دست يابي به تحصيلات عمومي و عالي ومهارتها - سن كار- مجموعه استعدادها)...}–{سبك زندگي( فعاليتهاي فرهنگي وفكري علاقه منديها وانگيزه ها- نوع نگاه به كار- شناخت اهدافشخصي و سوابق رفتاري - مصرف سبد خانوار-مسكن ومحل زندگي)...} آموزش منظم وارزيابي دوره اي اهداف تعيين شده درواحد كاري، مفيد براي هرافراد جامعه  است.

ظرفيت توازني در رشد فرهنگ كار، يك جامعه منبعث ازميزان رعايت عدالت است. كه عدالت را مي توان اينگونه تعبير نمود، ايجاد زمينه، شرايط وفرصتهاي برابردر قبال استعدادهاي متفاوت قابليت هاي متنوع و ظرفيتهاي مختلف براي ساماندهي نقش ها و ضرورتها و نيازهاي افراد يك جامعه مي تواند باشد. و انجام وظيقه مثبت آزاد و سازماني حسب نظر صاحبان فن مديريت، زماني به نتيجه مطلوب ميرسد كه عامل به كاري يا پذيرنده شغل ونقش اجتماعي:الف/ مطابق با استعداد وعلاقه دروني جذب ومشغول شده باشد.ب/مرتب درحال آموزش وخود آموزي باشدج/بصورت دوره اي مورد ارزيابي قرار گرفته ودستمزد = رفع نياز مادي و پادا ش رواني = رضايت  ازكاردراو تقويت شده باشد.

تقريباً با توجه به كاركردمتغيرات، افقي و عمودي در دو جدول شماره 1 و 2 مي توان پاره اي از عوامل رشد فرهنگي كار توجه داشت.

رشد فرهنگي كار در حيطه منابع انساني با اختصاص نمره و امتياز

 طبقهتعداد نيروي كار
 ميزان تخصص وتجربه بازدهي و رضايتمندي استفاده كننده از خدماتپاداش رواني ميزان درآمد و دستمزدآموزش تحت دوره وخودآموزي
ساعات مفيد كار انجام شده
ارزيابي كار
1-كارگزار و مدير
        
2-كارمند
        
 3-متخصص        
4-كارگر ماهر
        
5-كارگرنيمه ماهر
        
 6-كاسب        
 7-جوياي كار متخصص        
8-جوياي كار غير متخصص
        

 

رشد فرهنگي كار در حيطه فرصت هاي شغلي با اختصاص نمره و امتياز

طبقه
 فراوانياشراف و عملگرايي بر شرح وظايف
ارتقاء كيفي در نوع كار
 ارتقاء كمي در تعداد كار كار آفريني و ارتقاء اهدافارتقاء و توسعه كار
نقش ميزان سرمايه در
 ارزيابي كار
 1-مديريت        
 2-كارمندي        
 3-خدماتي        
 4- كاسبي        
5-كار فني
        
 6-فرصت شغلي جديد        
7-فرصت شغلي قبلي
        
8-پيمانكار
        

علاوه برنياز به تمركز بركليات فوق،  يكي ازعواملي كه در كنگان  رشد فرهنگ كار به آن وابسته  است . ايجاد يك پايگاه، شناسايي نيروها، اطلاع  رساني و راهنمايي و مشورت  دهي در روابط صنعتي بين كارگر وكار فرما فرصتهاي شغلي و كار آفريني  قوي با تكيه بر ساماندهي نيروهاي شهرستاني  با مشاغل  موجود و مورديابي مشاغل جديد ، حرف  وفنون نوين.-

براي نمونه : وضعيت ورودي و خروجي موسسات عالي آموزشي و نياز در پذيرش ها وفرصتهاي پيش رو تبين كنيم( موجودي  تا پنج سال آينده)

در ده سال گذشته حداقل 1000 نفرازجوانان كنگاني(دختر- پسر) ورودي  موسسات عالي علمي و حوزه هاي علميه شده اند وبرخي فارخ التحصيل شده اندكي شاغل و بعضي در حين خدمت نظام وظيفه (پسر) وبرخي در حال تحصيل هستند. و%25 از اين رقم فقط در مركز پيش دانشگاهي امام خميني (ره) مركزشهر ستان كه چند سالي خدمتشان بودم. خيلي از آنها رشته هاي كليدي ... قبول شده اند....با توجه به سهميه بومي، فصل زمانبندي كار وساماندهي در بكار گيري آنها وهمچنين جذب رديف استخدامي مي تواند كمك شاياني به پيشرفت شهرستان بنمايد..(در موارد بسياري سهميه اختصاصي بكار گيري  نيروهاي شهرستان كنگان، بنا بدلايل مختلف جذب نشده است؟)واين وضعيت كما بيش هم در دستگاههاي شهرستاني و به ويژه در مراكز صنعتي اقماري شهرستان اتفاق افتاده است...

به وضعيت بكار گرفته شدگان  در شركت ها نگاهي بياندازيم: عليرغم اينكه  شهرستان كنگان ميزبان بسيار خوبي براي نفت وگاز و پتروشيمي بوده وهست. سهم جوانان كنگاني در اين از فرصتهاي كاري فزاينده و رو به رشد چقدر بوده است؟ بيشترين درصد شاغلان، در كارهاي حراستي، نگهباني، كارگري ساده و... درحاليكه اين وضعيت درسالهاي اوليه شروع بكار شركتها به همين منوال بوده است، يعني درطي اين  بيش از ي ده سال ،سهم كنگانيها بين مديران ارشد تا مياني واز مياني تا مدير بخش و قسمت- اجرايي – ناظرين- مدير پروزه هاي كوچك  ومتوسط همان بوده كه هست. واگر( وضعيت كارگران در كندوي زنبورعسل بعد از چند هزارسال "حمالي" يكنواختي، تغير كرد). شايد وضعيت ما هم تغيير كند ؟... واين وضعيت ثابت و راكد برهمان اساسي است ، كه در تصميم گيري هاي صنعتي ها (نفر) نداريم. وجالب اينكه گلايه منديها ي،  بوميان زماني اوج مي گيرد كه قيچي تعديل نيرو و دستمزد معمولا در وقت و بي وقت سراغ ما مي ايد. ..به اين ليست پيش پا افتاده ازتنوع كارها در طبقه خدماتي نگاهي بياندازيم وببينيم بيشتر ما در كجا مشغوليم وآيا سطوح بالاتر در اين طبقه واقعا فوق تخصص مي خواهد....

1-كارشناس (مسئول )اداري مالي 2-كار شناس(مسئول) اداري3-متصدي خدمات اداري و دفتري 4-اپراتور رايانه 5-سركارخدمات 6-كارگر ارشد خمات عمومي 5-كارگر تخليه وبار گيري6 -كارگرخدمات و فضاي سبز 7-خطاط 8-باغبان 9-كمك باغبان 10-كارگر ارشد خدمات عمران وساختمان 11-آرماتور بند 12-بنا  13-كمك بنا  14-راهدار 15-متصدي انتظامات 16-سرنگهبان 17-مامور حراست 18-متصدي اطلاعات 19-تلفنچي 20-آبدارچي 22-مسئول رستوران 23-سرآشپز 24-سرگروه راننده گان و متصدي نقليه 25-راننده خودروهاي سنگين 26-راننده خودروهاي نيمه سنگين 27-راننده خودروهاي سبك28 -راننده ليفتراك وتراكتور 29- اپراتور موتورهاي ديزلي 30-متصدي تربيت بدني31 -كاردان بهداشت 32-بهداشت يار كار 33-مسئول ايمني 34-كارگر ايمني 35-انبار دار 36-كمك انبار دار 37-مسئول مالي وحسابدار 38-كمك حسابدار 39-صندوقدار 40-تحويل دار 41-نگهبان 42-كارگر انبار 43-مسئول تداركات 44-كارپرداز ومسئول خريد 45-كاردان خدمات فني46 –مسئول خدمات فني 47-كارگرفني تاسيسات 48-ارشدفني تاسيسات 49-برقكار ساختمان 50- برقكار صنعتي 51- كمك برقكار 52-تعمير وسيرويس كارتجهيزات كارگري 53- جوشكار صنعتي (پايپينگ) 54-جوشكار معمولي 55-آهنگر 56-درودگر 57-كمك درودگر 58-نقاش 59-سند بلاست كار 60-متصدي پاركينگموتوري 61–متصدي خدمات فني خودرو 62-كمك متصدي خدمات فني خودرو 63- وكيل دعاوي 64-رابط بين شركت وبيمه ودارايي 65-سرويسكار وآپاراتي 66-كارگر پمپ سوخت گيري 67-كارشناس خدمات درماني 68- كاردان خدمات درماني وطب كار 69-كمك بهيار 70-منشي درمانگاه 71-متصدي پذ يرش 72- نسخه پيچ 73-كارگرحمل بيمارومصدوم 74-نقشه بردار 75- كمك نقشه بردار 76-كارگرنقشه برداري 77-نقشه كش 78-سرويسكار ومسئول دستگاههاي نظافتي 79-كارگرخدماتي (نظافت ودفع زباله) 80- لايه روب81 -فني كار مخابرات 82- كارگر توزيع غذا  83-آرايشگر84 -ترددشمار ماشين هاي سنگين وكاميون . ...وبسياري از امور مشابه....-

احساس نياز به رشد فرهنگ كار و ارتقا ء مطلوب آن،  تنها مربوط به دستگاهها وشركت ها درشهرستان نمي شود. بلكه پيشه وري آزاد و بازار و كاسبي  نيز علاوه  بربحث تنظيم  بازاربه يك نوع ساختار ويژه بايد پرداخته شود تا نگويند كنگان گرانترين شهر ايران، هيچ اشكالي ندارد، كه بحث آموزش و توجيه در صنوف و مجامع صنفي با ظرافت ها و شرايط خاص خودش، با سي دي ، بروشور، كلا س  با حضور اهل فن و با در نظر گرفتن امتيازات تسهيلات ويژه، و گروه كاري كارشناسي ضمن طبقه بندي نقش، سود دهي، بهره وري، تعامل سازنده با مشتري و تقويت ارتباط فرهنگ مدارانه صنوف با همديگر و تلاش در بروز كردن بازار كنگان با جديدترين توليدات ملي، ايجاد سردخانه ي بزرگ مركزي براي نگهداري وكالاهاي  فاسد شدني و تعين  مسئوليت  در توليد محصولات  شهرستاني، افزايش نگاه مثبت در ارزش سرويس دهي در مقايسه با كسب درآمد وكاسب كاري، بررسي چگونگي ايجاد تعاونيهاي چند منظوره، وفروشگاههاي عرضه مستقيم و نمايشگاه كالابا مشاركت بومي ها ، و توجه مضاعف به بخشهايي از صنوف كه نوع فعاليت آنان، با سلامتي و بهداشت شهروندان ارتباط مستقيم دارد. در بخش كشاورزي  و دامپروري،سراغ  سرمايه گذاريهاي جديد زراعتي و دامي مي توان رفت....ممكن است فرصتهاي زيادي را از دست داده باشيم، اما تعداد فرصتهاي باقيمانده بي نهايت است. و شرطش اينست  كه كارهاي انجام شده را ارج بگذاريم و براي امور باقيمانده سخت كار كنيم وبرنامه ريزي داشته باشيم.....





برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۱۴ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)

روز جهاني قدس

                             

روز جهاني قدس، ستاره نور افشان  ودنباله دار منظومه  ي  انقلاب اسلامي  

روز"قدس" روز اسلام است . امام خميني (ره)

با صدور بيانيه اي از سوي حضرت امام خميني( ره) در16/5513پس ازبمباران جنوب لبنان بوسيله رژيم اشغالگرقدس، آخرين جمعه  ماه مبارك رمضان را به "روز قدس"انتخاب ، نامگذاري واعلام نمودند. ايشان درقسمتي ازاين بيانيه فرمودند:روزقدس روز اسلام است.روز مقابله مستضعفين با مستكبرين است. روزي است كه بايد سرنوشت ملتهاي مستضعف معلوم  شود. ومسلمانان همبستگي خودرا در حمايت ازحقوق قانوني مردم مسلمان فلسطين به نمايش بگذارند. ...

ازآن سال تا كنون درهمه جمعه هاي رمضان، علاوه بر حضور گسترده وسراسري، مردم  ايران در اين مراسم ويژه ، دربسياري  ازكشورهاي جهان، حاميان قبله ي اول مسلمين ومردم فلسطين،ضمن گراميداشت خاطره شور انقلابي خود با خميني كبير،اعتراض وتنفر خودرا از صهيونيزم و امپرياليسم  بين الملل ونقشه هاي شوم آنها ابراز ميدارند.

-درآن سالها، واقعا مسئله قدس وفلسطين در جها ن اسلام  رو بفراموشي ميرفت. تا اينكه  فرياد رساي، بنانگذار انقلاب اسلامي، اين موضوع را : كه  مسئله اول جهان اسلام است،  وبرعقيده تي بودن مبارزه  تا پيروزي نهايي، مجددا تاكيد داشتند....

دراين راستا، ايشان، دراولين اقدام پس از پيروزي انقلاب اسلامي، در تاريخ 5/ا/ 1358دستور قطع رابطه ي ديپلماتيك با مصر را صادر فرمودند.درابتدا  دربيانه اي مقدماتي : اينجانب بيش از 15سال است. كه خطر اسرائيل غاصب را گوشزد كرده ام وبه دول وملل غرب اين را اعلام نموده ام.....

-دستورقطع رابطه با مصر-     :بسم الله الرحمن الرحيم

جناب آقاي ... ...  وزير امورخارجه

با درنظر گرفتن، پيمان خائنانه مصر واسرائيل و اطاعت  بي چون وچراي دولت مصر از امريكا وصهيونيسم،دولت موقت جمهوري اسلامي ايران، قطع رابطه ي ديپلماتيك خود را با دولت مصر بنمايد."روح الله الموسوي الخميني" .

وپس ازاين جريان، اقدام شجاعانه ي خالد اسلامبولي28ساله-  وسربازفدا كار مصري سليمان خاطر و دراين هنگامه  ملت فلسطين، رفته رفته اميد مبدل شده به يآ س خود را باز يافت.انتفاضه هاي اول ودوم واقدامات شهادت طلبانه چريكهاي فلسطيني،مقاومت 22روزه غزه- وپيروزي حزب الله در جنگ 33روزه، حاصل اعتماد بنفسي بود.كه تاثير پذيراز نواي بيدار گري آ ن ولي فرزانه بود.كه همچو ن نسيمي به كالبد هاي بي جان، روح مي بخشيد. ونگاه تازه،انبوه اعتمادو نهايت اميد ، ملل در بند به كانون انقلاب اسلامي يعني ايران متمركز شد.....وروز قدس اينگونه ارزش جهاني پيدا كرد....

واما جبهه روبرو: صهيونيزم بعد از اعلاميه بالفوربر اساس كار تشكيلاتي سازمان يافته در سه  محور سياسي فرهنگي – اقتصادي- نظامي بصورت نامشروع وغير قانوني با تمهيدا ت انگليسيها  وحمايت امريكا  پيدايش ظالمانه وتحميل گرايانه اي داشت.ابتدا با كار فرهنگي وسياسي يهود راعلم كردن ودركنار بيت المقدس براي خود بساط دين ومذهب راه انداختند. بازبان ويژه،خريد زمين در فلسطين وكار اقتصادي، تجهيز وتقويت نظامي،   ملتي را از سرزمين  مادري آواره نمودند ومصادره ، كشتار واشغال.....

از بدو پدايش رژيم صهيونيستي، سياست هاي آمريكا كاملا در راستاي حمايت از اين رژيم قرار داشته است . تا جائيكه در برخي موارد اين حمايت مغاير با منافع خود كشور امريكا بوده است. دو لابي تاثير گذارتصميمات اول امريكا را رقم ميزنند. 1-لابي صهيونيزم  2-لابي نفت... –

 جمعيت يهوديان آمريكا حدود 6مليون نفراست.يعني كمتر از 2% كل نفوس آمريكا  - اما با ايجاد تشكل ها ي قدرتمند وگسترده(281سازمان يهودي-250 اتحاديه منطقه اي-و"آيپاك "كميته مهم امورعمومي اسرائيل وآمريكا(1953 )ومادر تمام  سازمانهاي يهودي ست).واين كميته هدف اولش : همسو نمودن سياست  آمريكا واسرائيل است وبدنبال اين نكته كه:به دولت آمريكا در هر دوره چنين القاء كند كه منافع اسرائيل وامريكا غير قابل تجزيه است. ودر دستيابي به هرم قدرت  مقر اصلي خود را در {كاپيتال هيل}نزديك  كنگره آمريكا قرار داده است.و عمليات فراگير جهاني در بسط نفوذ ،افكار صهيونيستي نيز از ديگرفعاليتهاي اين كميته است. ودرخود كشور فلسطين اشغالي 2300اتاق فكر بصورت مستمر داده پردازي هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي را طبقه بندي نموده ودر اختيار تصميم گيرنده گان قرار مي دهند.... وبراي مثال يكي از برنامه هاي طبقه بندي شده  در(اتاق هاي سياه) يهود افراطي،  در روز قدس حتما صهيونيست  ها  هم به اعتراض عليه روز قدس به ميدان، بيايند....-

- (مرتبط با موضوع) واكنون مي توان گفت ، براي  ( جمعه هاي قدسي)  واين جمعه با عظمت  پيش رو  ورهيافت   واهداف آن چقدرهيزينه فكري وانرژي كاري لازم است.... وواقعا به چه ميزان ارزشمند و تآثير گذار بوده است.و مي تواند باشد.وبخصوص در اين روزهاي تقابل  محورمقاومت ،  با صهيونيزم  وامپرياليسم  ووهابيت.

 واين گفتا ر را با فرمايشي ازمقام معظم  رهبري در نماز جمعه 15/بهمن/89  وباز تا ب  رسانه ي   آن به پايان مي بريم با عنوان:انتفاضه درجهان عرب :«حمايت رهبرايران از انتفاضه  ي اسلامي در جهان عرب» عنواني  بود. كه رسانه هايي همچون رويترز- الشروق- براي خود انتخاب كرده بودند.شايد عنواني را كه خبرگزاري رويترز در خبر خود به نقل ازرهبرمعظم انقلاب اورده بود. بايد بنوعي اعترافي پس از سالها براي اين رسانه دانست: "انقلاب اسلامي  ايرا ن، كه نظام شاهنشاهي را ساقط كرد. الگويي براي مردماني است كه در نظامهاي ديكتاتوري مشابه زندگي مي كنند."-

- رسانه مصري الشروق:"آيت الله خامنه اي اتفاقات اخير عرب را حركت هاي آزاديخواهانه ي اسلامي توصيف كرد.و گفت مردم مصر مراقب  اقدامات غربي ها براي به انحراف كشاندن اين انقلاب باشند."     




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۱۳ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)