سوله ایرانی سوله ایرانی .

سوله ایرانی

چرا ما در موقعیت بدر و خیبر قرار داریم؟(شماره 2)

چرا ما در موقعیت بدر و خیبر قرار داریم؟(شماره 2)

رسانه های بیگانه ی مغرض و غیر مغرض هم بیانات مقام معظم رهبری را تأیید کردند

(جنبش بیداری مسلمانان، زوال پذیری قدرت های استکباری صهیونیزم و اذناب آن ها و پیروزی مستضعفین و قدرت فزاینده جهان اسلام و ...) 

لطفاً : اگر تا حالا کسی مانده که خود را به خواب زده چشمش را باز کند...

(منابع شبکه های تلویزیونی ماهواره ای که در اینترنت با عناوین زیر قابل ««جست و جو»» هستند ضمناً کلیپ های صوتی و تصویری مربوطه موجود می باشد)

 

1-   روسیا الیوم

شب جمعه 28/5/91

برنامه پانوراما: تحت عنوان : ملی گرائی عربی مرده است؟  جامعه عربی زنده می شود؟

با حضور دو کارشناس 1- حسین هریدی معاون وزارت اسبق مصر 2- سعید غفوراف پژوهشگر امور مسائل استراتژیکی عرب و آفریقا.

خلاصه اظهار نظرشان:

1-   نفوذ آمریکا در حکومت های عربی باعث پیدایش ناهماهنگی و درگیری و پیدایش عدم توازن در منطقه شده است.

پروژه اسلام سیاسی که گستره ی آن در کل منطقه خاورمیانه مشاهده شده متأسفانه غربی ها درصدد بهره برداری و مصادره و انحراف دادن به آن هستند. در گذشته تفکر ناسیوسالیم عربی ضربات دردناکی را به کشورهای عربی وارد کرده است . و پیش از آن بعضی از دیکتاتورهای منطقه بدنبال این بودند و هستند که شرعیت خود را با بحران و تشنج آفرینی منطقه دنبال کند. و در ایجاد این بحران با ادبیات دینی افراطی وارد شدند، اسلام سیاسی اکنون دست بالاتر را در منطقه بخود اختصاص داده است .که باید از این ظرفیت مسلمانان استفاده بشود.

2-    سعید غفوراف: در سوریه تحقیقی  داشته ام . افراطی ها حداکثر 30% ممکن است رأی داشته باشند. و حتی روحانیون  اهل سنت آنجا کمتر معتقد بودند که از بیرون  کمک برای پیشبرد مقاصد سیاسی شان کمتر بگیرند.به مشکلات حاد در  کشورهای  پترو دلار عربستان و قطر نگاه کنید. افراد خیلی کمی هستند که از این موضوع اطلاع دارند و مورد مهمی است.  برای مثال قطر برای مدت 7 سال، تولید نفت و گاز مایع را از سال 2003 تا 2012 به میزان 150% افزایش داده اند. که این حجم افزایش بر اساس قراردادهای راه اندازی سریع وبدون محاسبات علمی پروژهای  فوق العاده پر هزینه با شرکت های آمریکایی انجام شد. و اکنون دیون و قروض بسیار سنگینی متوجه قطر است. چرا که قرار بود پس از راه اندازی  شبکه های استحصال گاز آنها را به شرکت های آمریکایی خریدار  بفروشد. وپس از تامین اعتبارات حا صل، هزینه های سنگین و گزاف  این پروژه های صنعتی گسترده  را به پیمانکاران شرکت های آمریکایی بپردازد ولی با توجه به اوضاع بحران زده ی اقتصاد صنعتی آمریکا (از یک طرف) و از سوی دیگر 60% کل خاک آمریکا با خشک سالی فزاینده چند ساله رو به روست و دامپروری کشاورزی این مناطق جهت نجات به دامان دولت آویزان شده اند و تقریباً بازار نفت و گاز اشباع شده است و رکود اقتصادی جهانی اجازه مصرف و معامله بیشتر آن را در این حوزه نمی دهد. و در این میان قطر و سعودیه مجبور هستند به ایجاد تنش و بحران و فتنه در این منطقه حساس دامن بزنند و تا  به  این  وسیله، تا حدودی زیادی قیمت نفت و گاز بالا برود ...و فکر نکنیم که این دو کشور علی الظاهر مشکل مالی ندارند عربستان با آن همه هزینه سرسام آور و مشکلات اجتماعی نیاز به درآمد و همچنین قطر هنوز نتوانسته اند به تعهدات و بدهی زیادشان به شرکت های پیمانکار نفت و گاز عمل نمایند و وضعیت آن شرکت ها بستانکار، نیز مبهم است و قطر و عربستان ناچارند بازی باخت، باخت را با صرف هزینه های جدید تحمل کنند. که با  و به همین اعتبارو رکود اقتصاد جهانی در آینده ای نزدیک شاهد بحران وحشتناک اقتصادی آنها و رسیدن به ورشکستگی شان (مشابه آنچه در دبی اتفاق افتاد) خواهیم بود...

2-  توپ نیوز

تز بن گورین در آرشیو صهیونیست ها: عظمت اسرائیل در بمب اتم یا تشکیلات نظامی اش نیست. بلکه توانمندی آن کشور در این است که سه کشور عراق، مصر و سوریه را به سمت فروپاشی سوق دهد.

3- قدس

تشکیلات وفاق ملی فلسطین در ضیافت افطار شب جمعه روز قدس در بیانیه ای اعلام کردند: دو راه بیشتر پیش رو نداریم. 1- اتحاد و انسجام 2- مقاومت

4- هنا آمستردام

-         در 5 سال اخیر به صورت متوالی انتخاب نام «محمد(ص)» در کشور های انگلستان و ولز در رتبه ی اول نامگذاریهای نوزادان قرار گرفته است و این مطلب بر اساس سازمان آمارگیری ملی بریتانیا به صورت رسمی اعلام شده است.

-         آیت الله خامنه ای: اسرائیل از صفحه ی روزگار محو می شود.

-         کانادایی ها هم کالا های صهیونیست ها را تحریم کردند. شورای کلیساهای واحد در کانادا که مهمترین مجمع کلیسایی در آن کشور محسوب می شود این تحریم ها را به صورت جدی دنبال می کند. که این عمل موجب خشم صهیونیست ها واقع شده است.

5- العربیه

-         احسان اوغلو دبیر کل کنفرانس اسلامی: وضعیت فعلی مسلمانان خیلی حساس و پیچیده در تاریخ معاصر است باید به راه حل های میانه و اعتدال در جامعه مسلمانان روی آورد.

-         ملک عبدالله: باید از خون ریزی در بین مسلمانان سریعاً جلوگیری به عمل آوریم و ناچاریم مقابل کسی که قصد خون این امت کرده بایستیم؟

-         مصاحبه با عماد الدین حسین مدیر روزنامه شروق مصر: با این قضایا (بحران سوریه) به دشمن داریم خدمت میکنیم در عوض پیگیری رشد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی به اختلافات دامن زده ایم و به جای ارائه اختراعات، نزاعات خود را رسانه ای کرده ایم و لازم است در گفتگو با حقیقت به ابراز نظر بپردازیم...اسرائیل از این وضعیت سود می برد و نیاز به عمل گرایی داریم.

6- الاخباریه عربستان

مصاحبه با روزنامه نگار یحیی الکبیر عربستانی: آنچه که حالا مشخص شده است و حالا باید بپذیریم که ارتباط دولت ها و نخبه های سیاسی با هم و قرار دادها و مسئولیت هایی که بین آنها بوده است تا حالا مشکل چندانی را حل نکرده است و اکنون روشن شده است که ارتباط گرفتن با توده ی مردم مسلمان تعیین کننده است و این چیزی است که حالا به آن معتقد شده ایم و نشست مکه تلاشی برای پایین کشیدن فتیله ی بحران های منطقه بوده است و در خصوص سوریه هم مشخص شده که راه حل نظامی نتیجه ای به دست نمی دهد و باید به دنبال راه حل سیاسی باشیم.

7- الحوار

مصاحبه با شیخ محمد سرور بن نایف زین العابدین، مؤسس و داعی جریان جدید در سلفیّه: عملیات تکفیری و انتحاری ضد مذاهب دیگر را محکوم کرده و قبول ندارم و از آن بیزارم و پذیرفته نیست و اکنون در حال اصلاح کتب و نظریاتم هستم و من به کل امت اسلامی بیشتر وابستگی دارم تا به یک جریان داخل امت و من تلاش دارم تا با تأکید و اسرار بر مشترکات 70 تا 90 درصدی در بین امت اسلامی که کانون وحدت است به دنبال گفتگو و نتیجه گیری باشم و با تکیه بر نقطه اشتراکات باید در میدان عملی کار کنیم و هر کس ضعیف باشد از گفتگو فرار می کند؟؟!!

8- اسکای نیوزعربی

-         سازمان ملل و آمریکا به این نتیجه رسیده اند که بحران سوریه فقط راه حل سیاسی دارد و روسیه ادبیات سیاسی جدیدی برای حمایت از سوریه براه انداخته است. و چین از مخالفان بشار اسد خواسته که با وساطت گران بین المللی همکاری کنند.

-         دکتر عصام عبدالحمید استاد علوم سیاسی از دانشگاه نیوجرسی امریکا: برای هر کس روشی است در حل مسائل، و ابراهیمی در منطقه اشراف و احترام  بیشتری دارد. و همه طرفها در سازمان ملل به این نتیجه رسیده اند که خروجی مثبت بحران سوریه فقط از طریق سیاسی امکان پذیر است. و بنابراین پیش بینی می شود که از راه حل نظامی دور شده ایم و ابراهیمی چون بصورت ثابت در سوریه مستقر می شود. با طرفهای متنفذ در سوریه مثل ایران- ترکیه- عربستان- قطر مذاکره می کند و توانایی ایجاد مجموعه  توازان برای پذیرش راه حل بین طرفهای درگیر را دارد.

-        کارشناس مسائل سیاسی روسیه و دبیر کمیته دوستی روسیه و اعراب: در قبال روسیه همانگونه که آمریکا بر راه حل نظامی و برخورد تلاش داشته است روسیه هم بر راه حل سیاسی اصرار دارد و از همین جا به سمت پیشنهاد نشست 30 یونیو در ژنو می روند که قرار شد موضوع سوریه خارج از شورای امنیت و برنامه نظامی و کنار گذاشتن اسد و مشابه آن دنبال شود. که این مسیر با انتخاب اخضر ابراهیمی به جای کوفی اَنان و استقرار او به صورت ثابت در دمشق کار سیاسی دنبال خواهد شد و برای آمریکا دو راه بیشتر باقی نمانده است یا جنگ یا صلح.

9- بی بی سی عربی

-         مصاحبه با اسود از جمعیت وفاق بحرین: اکثریت مردم بحرین در این جنبش بدنبال عدالت، دولت انتخابی و رفع فساد هستند و این مبارزه مربوط به مذهب خاص و یا تحریک از طرف دولت خاصی نیست سنی و شیعه در آن شریکند و این مبارزه خودجوش و مردمی است . برادران اهل سنت (ابراهیم شریف پرونده فساد دولت بحرین را گشود، محمد بو فلاس که از ارتش بود و محمد زیانی که نماینده مجلس هست به اضافه ی دیگران همراه ما هستند.) این جنبش عمومی است و تا رسیدن به خواسته هایمان ادامه می دهیم. و دولت بحرین به جای مشکل ایجاد کردن با دیگران بیاید مشکل خودش با مردمش را حل کند.

10- الاتجاه

-         تهیه گزارش در سرزمین های اشغالی و مصاحبه: امسال شرایط آمادگی مردم فلسطین برای راهپیمایی روز قدس بیشتر از همیشه است و جمعه گذشته بیش از 500 هزار نفر در مسجد الاقصی نماز گزاردند.

-         مصاحبه شونده از فلسطین: ما انتظار داریم قدس و ما را آزاد کنند.

-         مصاحبه شونده از فلسطین: شرکت در راهپیمایی روز قدس لبیک به قدس است.

-         مصاحبه شونده از اردن(فعال سیاسی): همه ی گروه های اسلامی و غیر اسلامی سیاسی به مسئله قدس به عنوان موضوع محوری توجه دارند. و چشم انتظار انقلاب اسلامی ایران هستیم که ژاندارم آمریکایی منطقه را سرنگون کرد. و اسرائیلی ها این پیام را خوب دریافته اند...

-         مصاحبه با حمزه ابو شنب (تحلیل گر سیاسی از غزه): امام خمینی(ره) مسئله فراموش شده قدس و فلسطین را زنده کرد با اعلام روز جهانی قدس در 33 سال قبل با توجه به این که ماه مبارک رمضان برکت آفرین و لیلة القدر و شب معراج و قبله اول مسلمین، ظلمی که بر فلسطینیان رفت دلیل انتخاب امام بود برای بیداری مسلمانان و آزادی قدس شریف، و اکنون تأثیر این انقلاب اسلامی است که،  پیروزی اسلام گرایان در مصر وتونس می بینیم. ما هنوز بعد از 64 سال اسارت دچار ظلم و خفقان وجود رژیم اشغالگر قدس هستیم برای مثال اهانت به اماکن مقدسه و بی ارزشی اعراب فلسطینی در نظر نژاد پرستان پایانی ندارد و به ما فشار می آورند تا روز به روز احساس حقارت بیشتری کنیم و در شهرهای اشغالی علاوه بر مالیات بیشتری که از فلسطینی ها می گرفته اند 3 درصد دیگر هم اضافه کرده اند و توسعه هر روز بیشتر شهرک های صهیونیست نشین و مصادره زمین و خانه های ما متوقف نشده است... و نقش تخریبی اسرائیل را در بهار عربی دریافته ایم.

تهیه و ترجمه: عبدالمجید اورا  




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۱۵ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)