سوله ایرانی سوله ایرانی .

سوله ایرانی

شعری از علیرضا سپاهی لایین نویسنده برای شهدای هشت سال دفاع مقدس روحشان شاد و یادشان گرامی

شعری از علیرضا سپاهی لایین نویسنده برای شهدای هشت سال دفاع مقدس  روحشان شاد و یادشان گرامی

…واکنون به خاطر بیاور شبی را که آن قوم روشن به دریا نشستند 

به خاطر بیاور که آنان چه عریان نشستند وبر موج ها راه بستند

واکنون به خاطر بیاور که آنان چه غمگین و آشفته رفتند تا دور

چه مجنون ومردانه رفتند آن خاطرات بزرگی که دردوردستند

مگرمی توانی به خاطرنیارورد آن نازنینان ناگاه خونین صدا را

که یک شب سکوت زمین را درآن اوج تاریک مثل شهابی شکستند؟

واکنون چه اکنون تلخی که درصخره ی ساحلی می دود موج قرمز

به دنبال آن قوم غمگین که از یاد این آشنایان فراموش هستند!

واکنون شبی بال گسترده بر آسمان ای دیروز آبی – من اما

از آن شاعرانم که خورشید راوقتی از آسمان رفت هم می پرستند!




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۳۵ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)

هفته دفاع مقدس




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۳۴ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)

حضرت مهدی:ایشان "سید علی خامنه ای" از ما هستند

ضرت مهدی:ایشان "سید علی خامنه ای" از ما هستند

Image00001

پایگاه صالحات - حجت الاسلام صدیقی :

اگر این حرف را اینجا نزنم ، پس کجا بزنم ؟ می دانم حضرت آقا راضی نیستند ولی ما موظفیم که بگوییم.

مرحوم آیت الله احمدی میانجی ازعرفای زمان و از شاگردان آیت الله بهجت(ره) بودند. ایشان به محضر امام زمان(عج) شرفیاب شده بودند ، در یکی از تشرفات گفتند که از امام زمان در خصوص رهبری آقا سید علی سوال کردم :

agha-6 آقا! نظرتان در مورد ایشان چیست؟

امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) فرمودند: ایشان از ما هستند .

سخنرانی در بیت رهبری ، مراسم عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها  (28/2/89)






برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۳۳ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)

فروش تلخ برای فیلم آمریکایی صهیونیستی

رصد رسانه های آن سو

فروش تلخ برای فیلم آمریکایی صهیونیستی

ساخت فیلم اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) باعث شد چهره واقعی صهیونیست و آمریکا مشخص شود

بلادی

شیخ دکتر خالد الملا رئیس دیوان اهل سنت عراق در مصاحبه با شبکه بلادی: با توجه به آغاز مرحله جدید در رویکرد مثبت افکارعمومی جهان به اسلام و نمادهای ارزشمند آن، در پی محدودیتی که برای مثال در زمان صدام داشتیم نگاه کنید به این نامه امنیتی که به دستگاه های اطلاعاتی آن زمان انعکاس داده شده بود. که یک مجموعه چند نفری به اعدام محکوم شده اند چرا که به مسجد رفت و آمد داشته اند. وعلت اعدام آنها صرفاً حضور در مسجد  بوده است. و این محدودیت ها در خیلی کشورها بوده و اکنون نیز هست. و این رویه ای بود که اکنون در عراق و دیگر کشورها شکسته است. و سلطه گران نمی توانند گسترش روز افزون اسلام را ببینند. و از این موضوع ترس دارند. به هر حال بنده پیشنهاد می دهم که در کارگروه ویژه غیر متعهدها یا کنفرانس اسلامی یا هر موسسه یا تشکیلات اسلامی بین المللی که بتواند به سازمان ملل فشار بیاورد تا قانونی مصوب شود که برای اهانت به ادیان آسمانی تعریف جرم و مجازات پیش بینی کند و حتی کشورها را ملزم کنند که این قضیه تکرار نشود. همه مسئولیم و غفلت کافیست. واجب است از نهاد های اسلام و اهل بیت دفاع نمود.

دکترعلی المول‍ی متخصص رسانه ها در مصاحبه با همان شبکه: یکی از ضعف ها این است که بیشتر کشورهای اسلامی از ثروتشان برای تبلیغ صحیح اسلام ناب از طریق رسانه ها هزینه نمی کنند و صرف امور بیهوده می کنند. اکنون عصر مشاهده است(مخاطبان کمتر به خواندن و نوشتن روی می آورند و به فیس بوک، تویتر، یوتیوب و سیستم های بصری تمرکز دارند). و مسلمانان در ساخت فیلم نه تنها می توانند بهتر از هالیوود عمل کنند بلکه می توانند لس آنجلس با هالیوودش را با کار رسانه ای دگرگون کنند (این توطئه مخصوصاً برای دهن کجی به مسلمانان همزمان با تاریخ 11 سپتامبر به نمایش گذاشتند). اکنون متأسفانه شاهدیم با توجه به گستردگی بیداری امت اسلامی بعضی از حکّام و افراد با پول اسلام به مسلمین ضربه می زنند. و اگر به صورت هوشمند روی این نقشه امپیریالیسم صهیونیست تمرکز کنیم می توانیم با مهندسی معکوس رسانه ای بخشی از این توطئه همه جانبه را خنثی کنیم.

دکتر محمد شمری تحلیل گر سیاسی: حقیقتاً برخورد قوی و لازم از سوی دولت های اسلامی با این قضیه تا کنون ندیده ام و این برخوردها کافی نبوده است و اوباما تاکنون به خاطر ترس از صهیونیست ها عذر خواهی نکرده است. ما دنبال غوغا گری و جنگ دراین قضیه نیستیم اما یک برخورد فرهنگی سیاسی، دیپلماسی همه جانبه و منطقی و بازدارنده باید دنبال کنیم. باید اتحادیه عرب اکنون اعتراض و شکوائیه سازمان یافته علیه این موضوع به سازمان ملل با پیشنهاد زمان بندی پاسخ دهی مطرح کند چرا بر حقوق بشر بدون محترم شمردن عقیده بشر مانور می دهند.

الحوار

در مصاحبه با عریب الزنتاوی نویسنده و تحلیل گر سیاسی در آمریکا

مجری: پیامدهای نمایش این فیلم برای دولت آمریکا چه بوده است؟

عریب الزنتاوی: اکنون در همه ی ابعاد اجتماعی آمریکا یک نوع سرخوردگی سیاسی متأثر از این اشتباه مشهود است، حتی سایه آن بر تبلیغات انتخاباتی، افکار نخبه های سیاسی و استراتژیست ها و طراحان خاورمیانه جدید سنگینی می کند و با موانع جدیدی بر سر راهبرد های قبلی که هزینه سنگینی برای آن متحمل شده بودند رو به رو گشته اند. اکنون بیداری مسلمانان در خاورمیانه پوست انداخته است و دولت آمریکا قدم به عقب برداشته و در حال عقب نشینی است و برای آینده نیز نیاز به دقت و احتیاط بیشتری احساس می کند چون محاسبات قبلی آمریکایی ها به شدت غلط از آب در امده است اگر مجدداً بخواهند به مسائل مسلمانان ورود پیدا کنند از آن مانور های سیاسی قبلی آمریکا با آن شدت خبری نخواهد بود. حتی در مسئله سوریه نیز وضع بر همین منوال است و می توان از حالا پیش بینی کرد که آمریکا از معارضان سوریه نیز فاصله مناسب خواهد گرفت زیرا آمریکایی ها به شدت از اخوان المسلمین عصبانی هستند می گویند آن حزب با معیار دو گانه با ما برخورد کرده است، و حتی در مورد دولت مصر هم همین نظر را دارند (شنیدید که اوباما با عصبانیت گفت دولت مصر نه دشمن است نه دوست ما).

روزنامه ها در الجزیره عربی

Ierusalimpost : تحقیقات دولت بلغارستان نشان می دهد که اتهامات اسرائیل مبنی بر دست داشتن حزب الله در انفجار «پورگاس» واهی است.

The guardian: دادگاه های سری آثار شکنجه را  بوسیله انگلیسی ها در اعتراف گیری از مشکوکان به عضویت در شبکه تروریستی مخفی می کند.

الحیاة لبنانی: اتحادیه اروپا؛ درخواست قرار تحقیق در بازداشت گاههای سری وابسته به سازمان اطلاعات آمریکا در اروپا را صادر کرد.

The newyorktimes : آمریکا خود را باید برای دوره طولانی اعتراضات و دگرگونی ها در جهان عرب آماده کند.

میادین

استراتژیست ها در آمریکا بر این متفق القول اند که: هیبت آمریکا در کشورهای بهار عربی در هم شکسته است و ناپدید شده است.

مصاحبه با ریاض طباره سفیر اسبق لبنان در آمریکا؛

مجری: آیا ممکن است سیاست آمریکا بعد از جریان اهانت به پیامبر اسلام به هم بریزد؟

ریاض طباره: الان وضعیت برای آمریکا و اسرائیل شدیداً نگران کننده است. نه دیگر می توانند مثل این اواخر در جنبش عربی دخالت کنند و نه می توانند بی خیال باشند چرا که دست آن ها رو شده است در جریان جنبش مردم مصر و تونس تا حدود زیادی قضایا را مهار کرده بودند ولی ناگهان این مسیحی صهیونیست ناقوس خطر را برای آنها بصورت وحشتناک به صدا در آورد. و الان در واقع سیاست آن ها در خاورمیانه رسوا شده است. می توان گفت آن ها این طور بهار عربی را مرحله به مرحله نامگذاری کردند. جنبش نان و آزادی و بعد به دولت اسلام گرا و اکنون برای آن ها خطر استقلال طلبی سیاسی و روزهای آینده گسترش جنبش اسلامی و حمله به منافع آمریکا در کل منطقه- از تبعات فیلم کذایی بوده است

تهیه و ترجمه: عبدالمجید اورا




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۳۲ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)

سالروزهفته دفاع مقدس گرامی باد.

بنام حق – سالروزهفته دفاع مقدس گرامی باد.

زنده در دلم یاد فاطمیون..... یاد شلمچه یادفکه یاد مجنون

تحلیل علمی "دفاع مقدس؛ازسه، دید گاه قابل بررسی وپژوهش می باشد.1)علل وعوامل تجاوز صدام به ایران2)مدیریت دفاع مقدس، مشق ها و درسها 3)نتایج ودست آوردها  

  در بعد :1) علل و عوامل تجاوز صدام به ایران اسلامی (قسمت اول)

آخرین روز شهریور1359-صدام حسین دیکتاتورعراق با اجرا کردن دستور اربا با ن وحمایت مرتجعین منطقه،  حمله ی همه جانبه وسراسری را  درطول بیش از 1000کیلومترخط مرزی مشترک،علیه ایران اسلامی وانقلاب نوپایش آغاز کرد،واین مطلب بعداز گزارش دبیر کل وقت سازمان ملل متحد،اقای پرزد کوئیا ر  به سمع ونظر جهانیا ن رسید،واین نوشتا ر سعی دارد.علل وعوامل این تجاوزخصمانه را تحلیل نماید: 1-سیستم بین الملل 2-شخصیت تصمیم گیرنده 3-نقش بوروکراتیک وساختار اجتماعی

1-    سیستم بین الملل(ابرقدرتها، قدرتهای بزرگ، قدرتهای منطقه ای)

"برژینسکی" مشاورامنیت ملی آمریکا بعد از رفت و آمدهای  متوالی،  وملاقات صدام حسین دریک مصاحبه تلویزیونی می گوید: ما معتقدیم عراق تصمیم به استقلال دارد ودر آرزوی امنیت خلیج فارس است؟...( این ازنظر علنی وپشت پرده هم درجریان جنگ، آمریکا برای عراق چیزی کم نگذاشت)....ابرقدرت غرب، حامیا ن اسرائیل   

-از جهت دیگر روس تامین کننده اول اسلحه  عراق وحضور کارشناسان نظامی روس، ابرقدرت جهانی شرق. 

-قدرتهای منطقه ای، عربستان وکویت تقبل هزینه های جنگ سایرکشورهای  عرب  مثل  مصر واردن و ....منهای سوریه، لیبی، الجزایرهرکدام بنوعی به صدام مساعدت نمودند، ودر مجموع علاوه  برتدارک وتهیه زمینه ی  لازم برای آغاز جنگ علیه ایران، بلکه خود محرک ومحرض و مشوق صدام برای ارتکا ب اشتباه فاحش هم از طرف خود وهم از سوی صدام، عقبه او محسوب شدند (حمله صدام به کویت وعربستان).

شخصیت تصمیم گیرنده: صدام حسین به دیکتاتوری خشن وبی رحم، خود خواه،ماجراجو،شهره جهانی  بود . وبعنوان مهره ای، قابل استفاده قابلیت بکارگیری در موقعیت های مختلف، بوسیله سناریوسازان جهانی را از خود نشان داده بود. و از این طریق سه انگیزه عمده شخصی اورا فعال نمودند. الف) پیروزی سریع بر ایران وتامین خواسته های توسعه طلبانه اووکسب رهبری جهان عرب با جنگ قادسیه، ب) بر اساس دکترین نیکسون، انتخاب صدام بعنوان ژندارم منطقه پس از سقوط شاه در ایران. ج)جبران تحقیرانعقاد قرارداد 1975 الجزایرکه خود صدام حسین شخصا ا نرا امضا کرده بود....

-         عامل اجتماعی: نگرانیهای صدام از بازتا ب پیروزی انقلاب اسلامی بر ساختار اجتماعی دولت  عراق که سالها هم به شیعیان در جنوب وهم به کرد ها در شمال درطی سی سا ل حکومت حزب بعث ظالمانه ترین رفتارهای غیرا نسانی را اعمال کرده بودند.

-         عامل بوروکراتیک: انقلاب اسلامی به عنوان راه حل کلیدی درجهت رهائی مسلمانان تحت ستم که در طول 40سال تحقیر شکستهای  پی درپی از اسرائیل مطرح شده بودکه ایدها را برای محرومین زنده کرده بود،ومبارزین سیاسی که همه راه های فرضی سوسیالیزم- مارکسسیزم-ناسیو نالیزم  وحزب بعث را نا امیدانه  تجربه کرده بودند. توجه زایدالوصفی به انقلاب اسلامی در ایران پیدا کرده بودند. وحزب بعث عراق که نفوذ وکنترل قابل توجهی در کادرهای نظامی وامنیتی وسیاسی، دولت عراق داشت، نقش موثری در تصمیم گیری  صدام به جنگ علیه ایران داشت. وبا این تفاصیل  با توجه  به تاریخ  روز شمارجنگ تحمیلی؛ مداقه در تجهیزوتسلیح وچگونگی بکارگیری توان دیپلماسی ورسانه های استکباری در طول دفاع مقدس وتحریم ایران اسلامی وحتی تقویت وارتقاء  توان نظامی عراق با رصد اطلاعا تی وماهواره ای وآواکس ها وجاسوسی وانتقال تکنولوژی تهیه و  بکار گیری سلاحهای شیمیائی و حتی ضرورت نجات صدام با سلاح اتمی تولیدی درتاسیسات اتمی، داخلی آن کشور،  در صورت نیاز، جای هیچ گونه شکی باقی نیست. که استکبار وصهیونیزم جهانی نقش اول را به وادار کردن صدام به جنگ علیه ایران،  بازی کرده اند.          ...یاد وخاطره امام شهیدا ن خمینی کبیر(ره) وفرزندان رزمنده اش گرامی باد.         




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۳۱ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:                                               

23/شهریور/ 1391

 

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله العزیز الحکیم: یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَاللهِ باَفواهِهِم واللهُ مُتِمُّ نورِه وَلو کَرِهَ الکافِرون

ملت عزیز ایران؛ امت بزرگ اسلام

دست پلید دشمنان اسلام بار دیگر با اهانت به پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم کینه عمیق خود را آشکار ساخت و با اقدامی جنون‌آْمیز و نفرت‌انگیز، خشم مجموعه‌های خبیث صهیونیستی را از تلألؤ روزافزون اسلام و قرآن در جهان کنونی نشان داد. در روسیاهی عاملان این جنایت و گناه بزرگ همین بس که مقدس‌ترین و نورانی‌ترین چهره میان مقدسات عالم را آماج یاوه‌های مشمئزکننده خویش ساخته‌اند. پشت صحنه این حرکت شرارت بار، سیاست‌های خصمانه صهیونیسم و آمریکا و دیگر سران استکبار جهانی است که به خیال باطل خود می‌خواهند مقدسات اسلامی را در چشم نسل‌های جوان در دنیای اسلام از جایگاه رفیع خود فروافکنده و احساسات دینی آنان را خاموش کنند. اگر از حلقه های قبلی این زنجیره پلید یعنی سلمان رشدی و کاریکاتوریست دانمارکی و کشیش های آمریکایی آتش‌زننده قرآن حمایت نمی‌کردند و ده‌ها فیلم ضد اسلام را در بنگاه‌های وابسته به سرمایه داران صهیونیست سفارش نمیدادند، امروز کار به این گناه عظیم و غیرقابل بخشش نمی رسید. متهم اول در این جنایت، صهیونیسم و دولت امریکا است. سیاستمداران امریکا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند باید عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی آن را که دل ملتهای مسلمان را به درد آورده اند، به مجازات متناسب با این جرم بزرگ برسانند.

برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان نیز بدانند که این حرکات مذبوحانه ی دشمنان در برابر بیداری اسلامی، نشانه ی عظمت و اهمیت این خیزش و مبشّر رشد روزافزون آن است، والله غالبٌ علی امره

سیدعلی خامنه ای                                                                                              

مطلب گرفته شده  از فرا سخن




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۳۰ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)

آیا آمریکا توانست ننگِ خود زنی 11 سپتامبر را با جنگ افغانستان وعراق پاک کند؟

                     

آیا آمریکا توانست ننگِ خود زنی 11 سپتامبر را با جنگ افغانستان وعراق پاک کند؟

تردیدهایی که در خصوص جریان 11سپتامبر به  وسیله ایران، بموقع  مطرح شد؛ اکنون به عنوان چالشی مطرح در نزد عقلای جهان شیطنت آمریکا را زیر سوال برده است.؟

در این زمینه شبکه تلویزیونی روسیه الیوم مناظره ویدئو کنفرانسی تحت عنوان پرو‍ژه ی اسلام هراسی در آمریکا با شرکت دو کارشناس و مسئول برجسته ( روز چهار شنبه 22/6/91) ترتیب داده است، که محتوای آن به شرح زیر تقدیم می گردد.

1-     نهاد عوض مدیر شورای آمریکا و مسلمانان

2-     دکتر حیدر جمال متفکر اسلامی و رئیس کمیسیون مسلمانان در روسیه

مجری : آقای دکتر حیدر جمال به نظر می رسد که در اد بیات سیا سی آمریکا و به خصوص نشریات و رسانه های آن کشور حجمه های زنجیره ای به جنبه( تروریستی) ا سلام کاهش یافته است آیا شما فکر می کنید که ذهنیت اسلام هراسی در افکار آمریکایی ها کاهش یافته است؟

دکتر حیدر جمال: ‌بسم الله الرحمن الرحیم- قبل از هر چیز باید بگویم که نگاه فرهنگی که از ناحیه اول فرهنگ آمریکا در این 11 سال گذشته به سرعت و به شکل ملموسی تغییر کرده است اول اینکه یک طبقه از آن لایه که از جریان 11 سپتامبر شگفت زده شده بودند چز های جدید زیادی را دریافت کردند و مهم ترین برداشت این گروه این بود که اصل و حقیقت داستان 11 سپتامبر چه بوده است؟ که به گروه تروفست* معروف هستند که این گروه با تشکیلات معتبر علمی از دانشمندا ن فیزیک، مهندسین هوا فضا و خلبان های کارکشته و ... مرتب در خصوص ابعاد آن سناریو پیچیده و مشکوک جلسه دارد و پژوهش و تحقیق علمی در دستور کار آن هاست به خصوص اینکه آن ها به شدت گزارش ها و اطلاع رسانی رسمی دولت آمریکا را قبول ندارند و روی آن کار می کنند و دلایل کافی علمی و امنیتی در این تشکیلات به دست آمده است که از نحوه فریب کاری دولت آمریکا پرده برداری می کند و آن اطلاع رسانی ها را نقض می نماید. به خصوص از نظر دانش فیزیک؛ آن صحنه سازی دولت آمریکا در نحوه شکل گیری حادثه غیر ممکن نشان می دهد و باعث شده است که بحث  و جدل هایی در آمریکا بر سر موضوع مذکورفعال باشد. و روی این مسئله که آن 19 نفر دستگیر شده در هواپیماها حضور نداشتند و همچنین کنترل تلفن ها و شنود مکالمات و نوار گفتگوی هواپیمای چهارم که در جای دیگری سقوط کرد. نشان دهنده آ ن است. که گزارش رسمی آمریکایی ها فقط به صورت انتزاعی و صوری، ساختگی ثبت شده است.. و هواپیمای چهارم که می گفتند روی ساختمان پنتاگون سرنگون شده در جایی، همان نزدیکی ها سقوط کرده و نحو کشته شدن 125 نفر در این جریان با سقوط هواپیما ربط موضوعی داده شده است. ما اکنون نه فقط درباره یک توطئه صحبت میکنیم بلکه در خصوص مجموعه ای از توطئه های بین المللی که بوش* و  اطرا فیانش براساس یک طراحی خاص پی ریزی کردند. و به عنوان تروریسم دولتی شماره یک در جهان شناخته شده اند باید  ا فشا کنیم. در این رابطه شکاف های عمیقی در سیستم دولتی آمریکا وجود دارد، در بین دولتمردان سیاسی آمریکا یک گروه به نام اسلامو فوبیا در بین جمهوری خواهان فعال است و گروه دیگری از نخبه های فرهنگی سیاسی هستند که اکنون درک کرده اند چگونه قربانی یک نقشه شیطانی بزرگ شده اند؟

و این اولین مورد، در تاریخ دستگاه دولتی آمریکا نیست در جنگ سال 1950 با اسپانیا و طراحی نقشه شوم خلیج فورکین در قرن نوزدهم هم یک رسوایی بزرگ برای آمریکایی ها محسوب می شود...

در دیدگاه اسلامو فوبیا به این مثال ها توجه کنید، آیا سربازان آمریکایی که در افغانستان قرآن را سوزاندند و همچنین کشته های طالبان را مثله کردند. و روی اجساد آنان با پایکوبی عکس گرفتند آیا مجازات شدند؟ و این قضایا با تصویر برداری با تلفن های همراه به اقصی نقاط جهان انعکاس دادند و همچنین هیچ برخوردی در خود کشور آمریکا با کشیشی که قرآن کریم را سوزاند صورت نگرفت و در آمریکا همچنین فردی پای خوک به مسجدی هنگام نماز جماعت پرتاب کرد هیچ برخوردی قانونی اتفاق نیفتا د و این مشخص می کند که دولت آمریکا به پروژه اسلام هراسی دامن زده است....

مجری: آقای نهاد عوض شما در خصوص این صحبت ها چه نظری دارید؟

نهاد عوض: بسیاری از گفته های ایشان را قبول دارم اما برخی گفته ها را قبول ندارم شکی نیست که در آنجا اختلاف نظرها و درگیری هایی است، مثلا من در خصوص حادثه 11 سپتابر شاهد کشته شدن هزاران بی گناه بودم. همچنین از نظر دیدگاهی و ریشه ای در بردا شت ا ز اسلام مفاهیم متعددی وجود دارد و چارچوب الاسلامو فوبیا نظریات جدیدی را مطرح می کند تا از برداشت غلط در مورد اسلام و مسلمانان جلوگیری شود ضمن اینکه پیگیر عواقب و نتایج جنگ افغانستان و عراق و سایه ی آن بر رابطه ی عمومی مسلمانان و آمریکایی ها می باشد و طبیعی است که طرف های مغرضی بخصوص، از رسانه ها هستند که تمایل دارند روابط بین مسلمانان و دیگران متشنج باشد و از جریان 11 سپتامبر بهره برداری هایی شد که اسلام و مسلمانان را دشمن استراتژیکی آمریکا و غرب قلمداد کنند... و موسسات اسلامو فوبیا تلاش دارد که آمریکایی های مسلمان را از زندگی سیاسی جدا کند و در طول این چند سال اخیر چیزی حدود چهل میلیون دلار در این زمینه سرمایه گذا ری کرده اند... البته از طرف جوامع فرهنگی دینی و سیاسی و بسیاری از عقلا این دیدگاه محکوم شده ا ست وما با آزادی کامل در آمریکا به ابراز عقیده دینی مان می پردازیم؟! همانطور که ما حق داریم به ابراز عقیده و نظرمان بپردازیم آن کشیش هم قانون آمریکا برایش منعی در جسارت و اهانت به قرآن نمی بیند؟! ولی خیلی ها کار او را محکوم کردند....

مجری: اما آقای نهاد عوض نظرتان در رابطه با مثله کردن جسد چریک های طالبان به وسیله سربازان آمریکایی مطرح نکردید؟ و آیا قانوناً حرکت ناپسند آن کشیش محکوم شد در حالی که مورد مشابه قبلاً هم در کانزاس آمریکا صورت گرفته بود؟

نهاد عوض: بله سربازان متخلف آمریکایی اخیراً مورد با زخواست قرار گرفتند ولی ا ز نحوه برخورد با آنها و نوع مجا زاتشان هنوز اطلاعی ندارم و در رابطه با تخلف کشیش ها تکرار می کنم، که آزادی عقیده و بیان در آمریکا محترم است. و ما تلاش کرده ایم با کار فرهنگی ا سلام را از کمین تری جونز کشیش نجات دهیم؟! و یک پروسه دنبال می کنیم:  یاد بگیر و آتش نزن؟!

مجری: دکتر حیدر جمال آیا فکر می کنید محاکمه متهمان حادثه 11 سپتامبر نهایتاً انجام بپزیرد؟

دکتر حیدر جمال:‌بگذارید اول - بگویم در رابطه با کشیش (تری جونز) اگر او انجیل را آتش زده بود به همین صورت رها می شد؟ و یا تنها جای امن برای او نیم رخ دیگر مریخ بود؟! و نکته دوم- اهانت به قرآن نمی تواند به عنوان آزادی عقیده و بیان، نام گذاری شود چون حمله به عقیده دیگران خود نقض آزادی آنها است و شأن جسارت به قرآن مثل کشتن نماینده یک گروه و انفجار در مسجد و خود یک جرم است. نکته سوم- آقای نهاد عوض موارد را مخلوط می کند ایشان در مورد منهما تِمن می گوید و من در خصوص کشته های اطراف ساختمان پنتاگون سوال مطرح کردم؟ پرسش من این است که چه کسی این جریان را طراحی کرده است؟ باید آن هایی که این جنایت شوم را برنامه ریزی کرده اند. به این اعتراض؛ که چرا مسلمانان متهم شده اند؟ پاسخگو باشند ما دیدیم که چگونه برج های دوقلو فرو ریختند اما دلایلش کم و بیش روشن شد.... این جا لازم است که به اظهارات یک کارشناس ارشد فنی موضوع که اتفاقاً خلبان با تجربه آمریکایی است اشاره کنیم او خود کارشناس این گونه حوادث است.  می گوید که در حالت عادی ضربه بوئینگ 757 به برج های اینگونه ای مانند ضربه یک توپ پینگ پونگ به کامیون زبا له  جمع کن است و ا ز این منظر در دانش فیزیک نقض گزارش دولت آمریکا را ثابت می کند اما محاکمه عاملان عقیده دارم، که دولت آمریکا تا آنجا که بتواند آن ماجرا را کش می ده و جریان گردش اطلاعات و خواست عمومی در مرور زمان کم رنگ  بشود و بتواند راه های علمی دیگری برای اثبات ادعاهای دروغین خود پیدا کند. ولی با وجود همه ی این ترفند ها با ظهور نخبه های قوی سیاسی و گسترش فرهنگ درک از موقعیت های نو ظهور بسیاری از کارشناسان در این حوزه به آمار و گزارش های رسمی دولت آمریکا ایمان و اعتماد ندارند و خود براساس فرایندهای علمی و مبانی آماری حقیقت را دریافته اند...

مجری: خطاب به نهاد عوض تأخیر و تعویق درجلسه رسیدگی دادگاه به خاطر چه مواردی می تواند باشد؟

نهاد عوض: بله؟ نیاز به تحقیقات بیشتر- عدم تثبیت اوضاع سیاسی- فقدان انعقاد شرایط لازم باعث شده است که محاکمه به تأخیر بیافتد ولی در هر حال ما منتظر هستیم که جلسه ی محاکمه برگزار شود تا از طریق آن برائت مسلمانان ثا بت شود و این می تواند برای ما مفید باشد. البته در ماه مبارک رمضان امسال خشونت و تخریب عیله مراکز دینی اسلامی و مساجد مسلمانان در آمریکا تشدید شده بود..

مجری : دکتر حیدر جمال مجموعاً دیدگاه آمریکایی ها را نسبت به اسلام چطور می بینید؟

دکتر حیدر جمال: نظر دولت آمریک در خصوص احترام به اسلام صرفاً یک ادعا است همان طوری که نمی شود از یک کشاورز در مزرعه مرکزی بوستُن غربی انتظار داشت که به اسلام توجه متعارف داشته باشد در مقابل، می توان به جامعه دانشگاهی  فرهنگی بوستُن امیدوار بود که دید متعا دل و منطقی به اسلام داشته باشد...   

                                                                          تهیه و ترجمه : عبدالمجید اورا




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۲۹ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)

گپ یومیه خاطراتی ازکنگون قدیم؛ مدرسه و روزای بارونی(5)

خاطراتی ازکنگون قدیم؛ مدرسه و روزای بارونی(5)

سا ل 1354- بید. رفتم با (دی) خدا بیامرزم کلا س اول ابتد ا ئی، ثبت نام کنم، د رمدرسه هم، بسیاری از هم سن وسالام با گترها اومده  بید ن، سه جلدی دسشون بید ویه پوشه ی مقوائی....مدرسه اختر(سابق) فدی خیلی گتی داشت، دور تا دورش هم یه دیوا ر گچی، کوتاکی کشیده بید ن، ساختمونش  تقریبا به شکله T بید. سه تا اتاق تو کله وپنج تا  کلاس که قطاری دُمی هم بیدن وجلوش هم یه طارمه در طول ساختمون، سقفش هم، چندل وبوریو... در و نیمد رکلاسها تخته ای وآبی رنگ، کف کلاس وطارمه با سیمان صا ف که بچه ها بعضی وقتها که چش مدیر یا معلم دیر می دیدن، کف اسکی، می ر فتن. دوسه طرف طارمه، با سنگ ما لون، پله زده بیدن، جلو پله ی وسطی یه میله پرچم وسطش یه پا یه سیما نی،... آبخوری در ضلع شرقی مدرسه کنا ردیوا ر، دو سه تا  درخت بید لار و پریّ تی و چَن تا پرپروک وگُنز، مجموعه آبادی او قسمتِ کو بید. مُستراب ها هم در ضلع غربی بید، مدیر مدرسه او سالِ کو مرحوم آقای عبدالله پروین بید...بعضی دیا" که بزاشون رد کرده بید ن، دست بچه هاشون گرفته بیدن و سی ثبت نام آورده بیدن مدرسه و بساط سالفه بین زن ها پهن بید یکی میگفت بچم ماه دُو دُو دُرُس وا بیده، یکی هم ماه رجب.... و از ای گپا و ری هم کلاس نمینهادن.  ما مث بقیه بچه ها مجهز...لباسمون یه تک پوش خط خطی بید و یه شلوار مرمرشکی تسمه لکی  مخصوص و یه کفش ته سبزکتونی و یه کیف آبی با زیپ معدنی که داخلش یه دفتر کاهی بیست برگ و مداد پرچمی و یه پاکون معمولی ...و بماند که بعد ها با سر لاستیکی پنی سیلین که تو نفت مینها دیمش. پاکون درست میکردیم...و بعد تَر، که سی کا ردستی، خاگ مرغ رنگی و پله تخته ای یا با شیشه شربتی و نفت چراغ موشی درست می کردیم و می بردیم و دعوای زنگ خونه با تسمه رِبنی هم گرفتاری خاص خُش داشت...اگه بخوام اسم بچه های که هم کلاسم بودن بیارم. تقریباً همشون یادم میاد. خلاصه بعد ثبت نام رفتیم تو فدی مدرسه- بچه های دوم تا پنجم خیلی گُت بیدن. حتی بعضی خط سبیل زده بیدن. دوتا خانم به نام روشنکار و ملاح زاده قرار بید درس کلاس اولی ها بدن و یکی از ای، خانم ها گببه فوتبال کچیکی که روش نقاشی مثلث بود آورد وسط بچه ها گفت فعلا برین بازی و یکی زد زیر گببه تا هوا رفت و بچه ها منتظر، از بدشانسی، گببه توبغل مو اُومد دومَن وتا مو گرفتمش،یکی از بچه ها با کپ د ا دن، یه ساعت وستن واچ بدون عقربه ای ری مچ دسم دراُورد وگببه ول آبید، بقیه بچه ها سر رسیدن،یکی می گفت لیلام لیلام بزن زیرش، ... یکی دیگه جا ر میزد شی باغی بزن،...صد یاد فوتبا ل آمر ی کی .؟نمی دونم سی به سی، چل به چل، دومی گببه بیدن .؟ بچی کوچیکا قید بازی کردن زدن.چون توبازی، کیف وبچه هم جی گببه شوط وی بید....بعداز چن دقیقه، فر ا ش اومد وگببه را نجات داد،... وگفت: خانم ملاح زاده می گو کلاس اولی بیان اینجا طی پله صف بگیرن، کارشون داره؟ خانم محترم اومد وبا زرنگی، انگار ری صندوک تما تی افتاده بید...بچه های تر تمیز ورک  ورنگ دا ر، سوا وجدا کرد. وبرد تو کلاس خوش،... وبقیه هم شدن سهم خانم روشنکا ر، مو هم جز با چندتا بچی ناهموار، ونتراشیده وچند تا گنگ زبون و لار، مثه خم،برد نمون تو کلاس....،کت ونیمکت تخته ای جدا از هم تا ته کلاس چیده بیدن، یه صندلی  آبی آهنی وتنکی، طی در سی خانم معلم، بچها ی گتووقد ونیم قد مخلوط....اونا ی که بیشتر با هم رفیق بیدن، سر نیمکت می نشستن، وسی دوسا شون جا می گرفتن، واگه کسی سرنیمکت می خواس بشینه که ازش خوششون نمی ا ومد با یه تنه تو کف کلاس، پهن وایبید،...با صدتا بدبختی، وسطای یه نیمکت جا ئی، گیرم اومد، ای هم باید کیفم روپام می نهادم....انگار تو ماشین بیدیم سر نیمکت وته نیمکت، خیلی مشتری داشت...خانم معلم با یه گُرد 60 سانتی و دفتر کلاسی که با پلاستیک سفره ای نقشه داری جلد گرفته شده بید وارد وابید. بوی عرق و گرما برای خانم معلم خیلی زجر آور بید و به قولی:  بعضی بچه ها بوی بشوش می دادن، بچه ها همه به خانم معلم نگاه می کردند... با توضیحات خانم معلم که او موقع زیاد متوجه اش نشدیم و نه حالا می تونیم بازسازی جملاتش کنیم. کلاس رسماً شروع شد و یه جورایی انگار آن گُرد با ما گپ می زد. نه خانم معلم،  و پس از مدتی زنگ تفریح زده شد... زنگ مدرسه هم یه رینگ یا توپی داخل رینگ ماشین بود. که با یه بند نیلونی به تیر سقف طارمه هی لَنگا بید. و چند دیقه گذشت... فراش اومد که : بچه ها! بیین تغذیه بگیرین دوباره، ای بچه های گپو بیدن که مث فشنگ صف گرفتن و بقیه هم تا آخر صف، ... کلوچه بین بچه ها تقسیم کردن بعضی ها خوردن و بعضیا تو کیف قایم کردن که ببرن خونه...برخلاف یه روزی که بعدها برای واکسن اومده بیدن مدرسه بچه بید که از ترس سیزن در می رفت،   معلم ها و فراش برای گرفتن فراری ها از واکسن به مدیر کمک می کردند و یه بچه ای هم گرخته بید. تو مستراب قایم وابیده بید به مدیر خبر دادن فراش رفت. گرفتش و به زور برای زدن واکسن آمادش  کرد. و ری زمین تلاره کش تا تو تارمه آوردش. جای پای ترمزش هم با توجه به نو بودن لنتاش خطی عجیب در کف طارمه انداخته بید... و بعد زنگ کلاس، ایوب و صلوح همیشه تا قبل از ای که معلم بیاد تو نیم در زندگی می کردن و خانم معلم که هم از دس همکارش عصبی بود و هم با ای بچه های تحمیلی، خیلی کلافه بید. بعد از مدتی خانم معلم روی تخته سیاه با خط زمینه درس را با این علائم ا- ا- ا- شروع کرد و گفت روی این بنویسین و بعد نمونه مداد گرفتن هم در میان دو تا پنجه به بچه ها نشون داد و... روزها گذشت تا اینکه باد کوس پر کرد و اُورها چپه چپه تو آسمون جمع وابیدن و آفتو ناپدید و سایه تیره تاری ری مدرسه و کنگون درست وابید. نهیب شروع وابید برق شمشیری از سینه آسمون تا کف زمین انگار شلاق مینداخت بچه ها که خیلی ترسیده بودن با هم گپ میزدن ایوب به خانم معلم گفت: اجازه: بزا هی میرن خونه تا ما هم بریم خونه، خانم معلم گفت بشین خطرناکه تا بینم مدیر چی میگه؟ از نیم در سلوم نگاه می کرد می گفت ای بچه ها دیامون اومدن دُمامون... بعد از کلی بارون بعضی از دیا و بواها  با چتر سنتی که دو طرف بن کیسه نیلونی را تو هم به شکل مثلثی تا زده بیدن رو سرشون نهاده بیدن و منتظر بچه ها بیدن و بعد از زنگ خونه بچه ها سنگ پهن پیدا می کردن و ری اُو تیر میکردن و پُرس هم می کردن چن تا نون خوردی؟ بگو بعد سنگ تو اُو ور میدادن... رفتیم تا دره بَد جوری اومده!! میگفتن دره حسیین احمدی و تنگ هاکون یکی وابیده اُو دره هم با خوش انواع و اقسام خشت و خشار و هیزم که ری اُو غلت میخورد .به خُور میبرد. بعضی ها کنار کِم دره سیل اُو میکردن و بند باغ ها پر اُو وابیده بید. بارون هم نم نم میومد اُو دریا هم حسابی کف کرده بید بنده خدایی کنگمون گرفت و از دره ردمون کرد. تو کیچه هم اُو و شُل و کفش پلاستیکی بعضی بچه ها هم حکایت مخصوص خُش داشت و بعضی ها هم تو فکر خریدن بُوت بیدن... تقریباً نزیکی نوروز بید که به درس برف آمد رسیدیم خانم معلم ازمون املا گرفت ما که دفتر له و لِورده ای داشتیم و تقریباً دفتر ها هم شبیه به هم بید .... او هم، تصحیح می کرد و فاصله ی نمره تا ده هر کس کم داشت. به همو تعداد چوب می خورد یه دفتری خانم معلم بالا گرفت گفت ای مال کیه؟ مو اشتباهی گفتم مال مو گفت بیو اینجا چرا دقت نمی کنی؟ دستت را بگیر تا او چوب بالا می برد دسا م  جمع می کردم .می گفت دستت را بگیر تا دوباره چوب را بالا می برد دسام خیلی پایین میبردم خلاصه از نمره پنج تا ده  پنج تا چوب خوردم و سرجایم نشستم. بعد از آن تصحیح کرد تا آخرین دفتر گفت این آخری مال کیه صاحب فوری برایش پیدا نشد؟ خانم معلم گفت کی دفترش را نگرفته؟ حسن گفت: مو خانم معلم گفت: آفرین بیا دفترت را بگیر نمرت خوب شده؟ حسن گفت: ای دفترکو مال مو نی خانم معلم که دوریالی اش تازه جا افتاده بود. صدایم زد گفت دفتر را بیار؟ مو که هنو اووه چش ام خشک نوابیده بید. با دفتر پیش خانم معلم رفتم خانم معلم به حسن گفت دستت را بگیر دفتر تو رو اشتباهی به این دادم. حسن هم پنج نمره منفی با چوب پذیرفت و خانم معلم از مو دلجویی کرد و خیلی شرمنده شد. و مو با خوشبختی کامل دفترم گرفتم و سر جام برگشتم دفترم را روی کَت نهاده بیدم و مثل گلادیاتورهای پیروز به اینور و اونور فخر می فروختم ....و بعد خانم معلم گفت فردا هر یکی یه دفتر جداگونه سی املا بیارین. تا خودم اسماتون روش بنویسم...

از خدا می خواهیم که حق بزرگترهای قدیم و معلم ها را بر ما حلال کند و پاداش زحماتشان را بهشت برین قرار دهد.

عبدالمجید اورا      




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۲۸ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)

رصد شبکه عربی

رسانه های آ نسو:ابعا د آمادگی ایران در پاسخ همه جانبه به حمله احتمالی صهیویونیست ها؛آتش تهیه از ایران ومحور مقاومت وعبور از خطوط دفاعی اسرائیل ازچند محوربوسیله  امواج انسانی مبارزین اسلامی برای آزادی قدس(آپارات عقده گشائی آزادی قدس ببینید)  - ذیلا برخی مطالب که طی روزهای اخیر، تبدیل به مسائل روز رسانه های عربی شده است ملاحظه نمائید.  ا لعراقیه-

مصاحبه : مباحث فتنه های مذهبی،

با شرکت دکترحسن سلما ن –پژوهشگرعلوم ساسی در رسانه ها (عراقی)-دکتریحیی غانم تحلیلگر(مصری)

1-      :شعله ورشدن بحث مذاهب وفرق دینی مخصوصا بوسیله بعضی حکام ودول منطقه از طرف های سلطه گر دیکته شده وامپراطور رسانه ای آنرا کد گذاری وبردهل اختلاف افکنی جهت می دهد و ازسوی بعضی، مفتی ها آن را  کا نا لیزه کرده واز طریق جنگ سالارها که همیشه دل در گرو درگیری دارنداجرا می کنند.و ایران رابعنوان دشمن فرضی کشور شعیی نشان رفته است.و که این موضوع  در مرحله خطرناکی است. .لازم است که عقلاء و علماء قوی  بخصوص در مصر در این خصوص افدام لازم را دنبال کنند، والبته نشان های از زمینه امید، به آن  در کنفرانس غیر متعد ها می توان دریافت کرد،.... اما در مورد اظهارات مرسی: حقیقا اگر بحث دمکراسی بود چرا بحرینی را فراموش کردند (مرسی) اگر دید مردمسا لاری به آن مطالب مطروحه  داشت چرا از مردم بحرین دفاع نکرد اگر بحث دفاع از مردم است چرا فقط سوریه؟ وآنهم دستهای پیدا وپنهان عمال آشوب طلب وفراری ازگفتگو را ندید؟

2دکتریحیی غانم تحلیلگر(مصری) :نیاید بین سوریه وبحرین تقاوت قائل شد. دخا لت خارجی در سوریه نمی پذیریم، من سنی ام ولی  از هر شیعی،  شعیه ترم. بخاطر عشقی، که  به اهل بیت پیامبر(ص) دارم . ایران وعراق می توانند از جهت حکومت های اسلامی  مبتنی بردمکراسی بعنوان الگوئی برای منطقه تبدیل شوند ضمن اینکه هنوز دراین زمینه جا برای کار زیاد است.......

 Tv.oمصر:

دکتر حسن با مصاحبه دکتر حسن نفعه* استاد علوم سیاسی

مجری :بسیاری از مصر یان وحتی خارجی ها واعراب ، از مرسی در خصوص عدم موضوع گیری در قبال حکومت استبدادی بحرین متعجب شدند . چرا؟

دکتر حسن : بله واقعا"جا داشت آقای مرسی در رابطه با مردم مردم بحرین هم موضوع مشابه می گرفت.

مجری:چرا مرسی اصرار بر حضور ایران ،ایران در مسائل منطقه ای، بخصوص(سوریه)   دارد؟

دکتر حسن نفققه:مرسی لازم است برای ایران با توجه به لزوم شکستن یخ سابق در روابط دو کشور و نقش بر جسته ایران توجه کند . وازاین الحاظ به نقش ایران در حل مسئله سوریه تا کید دارد. وبه اهمیت ایران واقف است.

المتسقله:

تحلیلگران سیاسی در مصاحبه: ایران بوسیله قاسم سلمانی فرمانده سپاه قدس نظر اتش را در عراق و حتی سوریه ومنطقه اعمال می کند........

امریکا میدان سیاسی در عراق  را به ایران باخت، ممکن است در سوریه وکل منطقه هم چنین اتفاقی بیافتد،

  )یکی از رهبران گروههای فلسطین در مصاحبه Nbn لبنان :

اسرئیل امروز از همه تاریخش در موقعیت شکننده تری، نسبت به گذشته، واقع شده و بگذارید بگوییم این تصیم محرمانه بوده بین گروههای مبارزعرب ونیروهای مقاومت درکل منطقه خارومیانه، اکنون بگذلرید، آن راافشا کنم.اگر  اسرائیل به ایران حمله کند.....واین توافق محرمانه را فقط به این دلیل اشکار می کنم تا انهائیکه،"فرصت خط شکنی را آرزو میکردند به ما بپوندند وآماده باشند....بدون درنگ بعد از حمله اسرائیل وفرایند آتش تهیه  پاسخ ؛هجوم امواج خود جوش  از چند سو و  مبارزان سا زماندهی شده،ازچند محور: لبنان، سوریه، مصر، اردن، دریا  های مدیترانه وسرخ خطوط دفاعی اسرائیلیها رادرهم می شکند، وجنبش درونی از غزه تا رام الله وشورش یهودیان ناراضی یک وجب زمین، امن  را، برای صهیونستها، متصور نخواهد بود.....واین می تواندپایانی برای 65 سال اشغال فلسطین باشد. _ومحاسباتی که ازاین رهگذردستگاه(موساد) دریافته است.... از ضربات ایران برای اسرائیل و صیونسیتها مرگبار تر خواهد بود.

دکتر سعید فقیه رئیس شبکهpTV و موسس حزب الامة الاسلامیه فی بلاد الحرمین (حجاز)

ایران برای روز*مبادا حداقل 30 هزار نیروی بومی در شبه الجزیره عربستان را سا زماندهی کرده است ....و دیگران چکار کرده اند....؟.

روسیا الیوم:

پاتورا ما در مصاحبه با فاتح جا موس یکی از رهبران گروه تغیر مسالمت آمیزدر سوریه(معارض)

مجری: آیا شما با حضورتان در روسیه و دیدار با معاو ن وزیر خارجه روسیه: آیا به نتایج ملموسی دست یافته اید؟

فاتح جاموس:بله در این خصوصی ما بیشتر روی برنامه ی  کمک های انسانی و مشکلات اقتصادی و داروئی. و حقوق پناهندگان سوری در کشور های همسایه و چگونگی کمک رسانی و امداد صحبت ها ئی کرده ایم. قرار شد که به تلاش دولت ومردم روسیه شبکه کمک رسانی را ایجاد کنیم. و همچینن در خصوص تغیر مسالمت آمیز گفتکوی هایی باهم داشته ایم وتمرکز فعلا بر روی ابعاد انسانی در بحران سوریه ا ست..وما  گروههای معا رض زیادی داریم. بعضی اسمی وبرخی فعلی واینها هم با خود وبا یکدیگر مشکل دارندودر خود گروههای معارض شکاف پیش آمده است. از همان جلسه استا نبول به دست راستی ودست چپی ولیبرال واسلامی و... برای خودسعی کردند دایره نفوذی تعین کنند واز همان جا اختلافات عمیق تر شد.ودخالت های خارجی هم به آن دامن زد. دخالت خارجی پذیرفته نیست ولی برای وسا طت سازنده،هر طرفی ارزش قائلیم...وروسیه بیشترین امکان نزدیکتر ساختن نظرات گروههای معا رض را بهم دارد....  

اسکای نیوز عربی:ناتنیاهو؛  احتما ل حمله به ایرا ن،وابسته به تصمیم مجامع بین المللی است...؟ وخطرایران هسته ای همه ما  را تهدید می کند. وایران هیچ خطقرمزی را از طرف مجامع بین المللی نمی پذیرد.....

-          محمدمحسوب نماینده مجلس مصر :کشور انگلستان  بدترین کشور در برگرداندن اموال بلکوکه شده است... عاصم الجوهری ریس دفتر پیگیری موضوع مذکور: اموال مصر که بوسیله مبارک در انگلیس رفته است گفت :لندن هیج تمایلی برای برگرداندن اموال بلوکه شده مصریان در آن کشور نشان نمی دهدو همکاری نمی کند.......

القاهره الناس+2

 رهبر ارشداسلامگرایان مصری: (کمپ دیواید) را قبول نداریم از نظر ما ملغی  ا ست و قدس پایتخت  کشور های اسلامی و عذ قرار می دهیم ووایالات متحده اسلامی با مرکزیت قدس برنامه ما ست با هر قیمتی... قاهره- مدینه-یا مکه مرکزکشورهای اسلامی نخواهد بود.... بین دین ووسیاست فرقی قائل نیستیم......

روسیه الیوم:

مصاحبه تحت عنوان آیا جنگ سالاران بیگانه جنبش سوریه را مصادره  می کنند؟

مراد موسین :استاد علوم سیاسی دانشگاه موسکو و پژوهشگر مسائل سوریه :2 دکتر عمار شعار (معارض):

مجری : دکتر مراد با توجه به اینکه شما مرتب در سوریه حضور دارید : می گویند که نیروهای ایران  و حزب الله در انجا شانه به شانه نیروهای بشار اسد علیه مخالفان می جگنبد نظر شما چیست؟من  موردی ندیده ام  باتوجه به اینکه پزوهشگر میدانی  وفعال بوده ام و حتی خطوط مقدم بوده ام واین دقیقا با مترجمم انجا بودیم که تشخیص نیروهای خارجی همراهنیروهای سوریه برای من محرز نشد. انها نیروهای محلی و عادی بودند ولی در مقابل در چند خانه تیمی چند نیروی خارجی از کشور لیبی را دیدم که کشته شده بودند. ویکی از نیروهای القاعده که صبحت می کردم. گفت که از نیروهای شییه بومی در هر منطقه  بخصوص درحلب از بیشتر نیرو های سفید پوست وبور (شبیه )  به مردم همان منطقه استفاده می کنیم.... واز کتابهای ترجمه عربی  به زبانهای مختلف استفاده می کنیم000

جمعه گذشته: در حلب سوریه بودم مردم از مخفی گاههای نیروی های خارجی به دولت اطلاع می دادند. در یک جا حین عملیات  33  افغانی کشته شدند . تصویر آنها موجود است. و حتی تعداد از افسرا کشته شده ترک هم مشاهده کردم و همچنین یک ژنرال ترک که اسیر شده بود. و ظاهرا دولت سوریه فعلا"  دلایل  خاص در به نمایش نگذاشتن وتعداد آنها دارد.

2-دکتر عمار شعار: این بشار است که حتی از کردهای ترکیه بعنوان برگ فشار علیه ترکیه استفاده می کند.....

1-      مراد موسین :نمیشود که تقصیر  را به گردن دیگری انداخت. هیچوقت نقش خارجی از جمله ناتو در ارسال اسلحه و نیروهای چریکی و جاسوسی نمی شود که نادیده گرفت اکنون ورود غربیه ها به حلب از چشم مردم آن د یار عنوان تدهین به حود تلقی می کند. زیرا آنها حتی به ناموس سوریها هم رحم نکرده اند و مرتب این ورود  غیر قانونی برای مردم آنجا خشم آور، باعث موضوع گیری سخت  در قبال آنها و حامیان آنهاست

توپ نیوز

به نقل از فرید هوکبرج رئیس یک بانک امریکایی که در زمینه صادرت و ودارات فعالیت دارد .با پرداخت 2 ملیا رد دلار وام  وتعین پیمانکار مربوطه جهت ساخت اولین سایت انرژی اتمی با کشور امارت عربی همکاری می کند./

تهیه وترجمه : عبدالمجید اورا




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۲۷ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)

شهید عماد مغنیه


 




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۲۶ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)