سوله ایرانی سوله ایرانی .

سوله ایرانی

فروش تلخ برای فیلم آمریکایی صهیونیستی

رصد رسانه های آن سو

فروش تلخ برای فیلم آمریکایی صهیونیستی

ساخت فیلم اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) باعث شد چهره واقعی صهیونیست و آمریکا مشخص شود

بلادی

شیخ دکتر خالد الملا رئیس دیوان اهل سنت عراق در مصاحبه با شبکه بلادی: با توجه به آغاز مرحله جدید در رویکرد مثبت افکارعمومی جهان به اسلام و نمادهای ارزشمند آن، در پی محدودیتی که برای مثال در زمان صدام داشتیم نگاه کنید به این نامه امنیتی که به دستگاه های اطلاعاتی آن زمان انعکاس داده شده بود. که یک مجموعه چند نفری به اعدام محکوم شده اند چرا که به مسجد رفت و آمد داشته اند. وعلت اعدام آنها صرفاً حضور در مسجد  بوده است. و این محدودیت ها در خیلی کشورها بوده و اکنون نیز هست. و این رویه ای بود که اکنون در عراق و دیگر کشورها شکسته است. و سلطه گران نمی توانند گسترش روز افزون اسلام را ببینند. و از این موضوع ترس دارند. به هر حال بنده پیشنهاد می دهم که در کارگروه ویژه غیر متعهدها یا کنفرانس اسلامی یا هر موسسه یا تشکیلات اسلامی بین المللی که بتواند به سازمان ملل فشار بیاورد تا قانونی مصوب شود که برای اهانت به ادیان آسمانی تعریف جرم و مجازات پیش بینی کند و حتی کشورها را ملزم کنند که این قضیه تکرار نشود. همه مسئولیم و غفلت کافیست. واجب است از نهاد های اسلام و اهل بیت دفاع نمود.

دکترعلی المول‍ی متخصص رسانه ها در مصاحبه با همان شبکه: یکی از ضعف ها این است که بیشتر کشورهای اسلامی از ثروتشان برای تبلیغ صحیح اسلام ناب از طریق رسانه ها هزینه نمی کنند و صرف امور بیهوده می کنند. اکنون عصر مشاهده است(مخاطبان کمتر به خواندن و نوشتن روی می آورند و به فیس بوک، تویتر، یوتیوب و سیستم های بصری تمرکز دارند). و مسلمانان در ساخت فیلم نه تنها می توانند بهتر از هالیوود عمل کنند بلکه می توانند لس آنجلس با هالیوودش را با کار رسانه ای دگرگون کنند (این توطئه مخصوصاً برای دهن کجی به مسلمانان همزمان با تاریخ 11 سپتامبر به نمایش گذاشتند). اکنون متأسفانه شاهدیم با توجه به گستردگی بیداری امت اسلامی بعضی از حکّام و افراد با پول اسلام به مسلمین ضربه می زنند. و اگر به صورت هوشمند روی این نقشه امپیریالیسم صهیونیست تمرکز کنیم می توانیم با مهندسی معکوس رسانه ای بخشی از این توطئه همه جانبه را خنثی کنیم.

دکتر محمد شمری تحلیل گر سیاسی: حقیقتاً برخورد قوی و لازم از سوی دولت های اسلامی با این قضیه تا کنون ندیده ام و این برخوردها کافی نبوده است و اوباما تاکنون به خاطر ترس از صهیونیست ها عذر خواهی نکرده است. ما دنبال غوغا گری و جنگ دراین قضیه نیستیم اما یک برخورد فرهنگی سیاسی، دیپلماسی همه جانبه و منطقی و بازدارنده باید دنبال کنیم. باید اتحادیه عرب اکنون اعتراض و شکوائیه سازمان یافته علیه این موضوع به سازمان ملل با پیشنهاد زمان بندی پاسخ دهی مطرح کند چرا بر حقوق بشر بدون محترم شمردن عقیده بشر مانور می دهند.

الحوار

در مصاحبه با عریب الزنتاوی نویسنده و تحلیل گر سیاسی در آمریکا

مجری: پیامدهای نمایش این فیلم برای دولت آمریکا چه بوده است؟

عریب الزنتاوی: اکنون در همه ی ابعاد اجتماعی آمریکا یک نوع سرخوردگی سیاسی متأثر از این اشتباه مشهود است، حتی سایه آن بر تبلیغات انتخاباتی، افکار نخبه های سیاسی و استراتژیست ها و طراحان خاورمیانه جدید سنگینی می کند و با موانع جدیدی بر سر راهبرد های قبلی که هزینه سنگینی برای آن متحمل شده بودند رو به رو گشته اند. اکنون بیداری مسلمانان در خاورمیانه پوست انداخته است و دولت آمریکا قدم به عقب برداشته و در حال عقب نشینی است و برای آینده نیز نیاز به دقت و احتیاط بیشتری احساس می کند چون محاسبات قبلی آمریکایی ها به شدت غلط از آب در امده است اگر مجدداً بخواهند به مسائل مسلمانان ورود پیدا کنند از آن مانور های سیاسی قبلی آمریکا با آن شدت خبری نخواهد بود. حتی در مسئله سوریه نیز وضع بر همین منوال است و می توان از حالا پیش بینی کرد که آمریکا از معارضان سوریه نیز فاصله مناسب خواهد گرفت زیرا آمریکایی ها به شدت از اخوان المسلمین عصبانی هستند می گویند آن حزب با معیار دو گانه با ما برخورد کرده است، و حتی در مورد دولت مصر هم همین نظر را دارند (شنیدید که اوباما با عصبانیت گفت دولت مصر نه دشمن است نه دوست ما).

روزنامه ها در الجزیره عربی

Ierusalimpost : تحقیقات دولت بلغارستان نشان می دهد که اتهامات اسرائیل مبنی بر دست داشتن حزب الله در انفجار «پورگاس» واهی است.

The guardian: دادگاه های سری آثار شکنجه را  بوسیله انگلیسی ها در اعتراف گیری از مشکوکان به عضویت در شبکه تروریستی مخفی می کند.

الحیاة لبنانی: اتحادیه اروپا؛ درخواست قرار تحقیق در بازداشت گاههای سری وابسته به سازمان اطلاعات آمریکا در اروپا را صادر کرد.

The newyorktimes : آمریکا خود را باید برای دوره طولانی اعتراضات و دگرگونی ها در جهان عرب آماده کند.

میادین

استراتژیست ها در آمریکا بر این متفق القول اند که: هیبت آمریکا در کشورهای بهار عربی در هم شکسته است و ناپدید شده است.

مصاحبه با ریاض طباره سفیر اسبق لبنان در آمریکا؛

مجری: آیا ممکن است سیاست آمریکا بعد از جریان اهانت به پیامبر اسلام به هم بریزد؟

ریاض طباره: الان وضعیت برای آمریکا و اسرائیل شدیداً نگران کننده است. نه دیگر می توانند مثل این اواخر در جنبش عربی دخالت کنند و نه می توانند بی خیال باشند چرا که دست آن ها رو شده است در جریان جنبش مردم مصر و تونس تا حدود زیادی قضایا را مهار کرده بودند ولی ناگهان این مسیحی صهیونیست ناقوس خطر را برای آنها بصورت وحشتناک به صدا در آورد. و الان در واقع سیاست آن ها در خاورمیانه رسوا شده است. می توان گفت آن ها این طور بهار عربی را مرحله به مرحله نامگذاری کردند. جنبش نان و آزادی و بعد به دولت اسلام گرا و اکنون برای آن ها خطر استقلال طلبی سیاسی و روزهای آینده گسترش جنبش اسلامی و حمله به منافع آمریکا در کل منطقه- از تبعات فیلم کذایی بوده است

تهیه و ترجمه: عبدالمجید اورا




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۳۲ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)