سوله ایرانی سوله ایرانی .

سوله ایرانی

موقعیت بدر و خیبر

بنام خدا

                                     

.*..موقعیت فعلی ما، موقعیت بدر و خیبر است...:مقام معظم رهبری

-بیشتربه معنا، مفهوم وعمق، تعبیر زیبای مقام معظم رهبری امام خامنه ای دام ظله العالی در عبارت* بالا پی می بریم  .

وقتی این مصاحبه را از رسانه ی بیگانه، ببینیم وبخوانیم

این مصاحبه ازشبکه تلویزیون" روسیا الیوم" به زبان عربی مورخه ی 91/5/17 بعد از اخبار نیمه شب، در برنامه ی پانوراما پخش گردید..نشانی الکترونیکی: .(http://arabc.rt.com)

مجری با مهمانانی به نام های

1)- آقای دکترکنستاتین سیفکوف : معاون اول رئیس آکادمی  نظامی روسیه(دکترای علوم نظامی سیاسی)

2)-آقای دکترسرگئی بیلیچینکو(دکترای مسائل استراتژیکی )

ترتیب مصاحبه ای داده بود، با عنوان : بررسی  حجم سنگین تهدیدات رسانه های اسرائیلی و به تبع آن غربی، در این روزها، مبنی برآمادگی و جدی بودن شرایط حمله هوایی اسرائیل به ایران و بخصوص تأسیسات اتمی آن؟!.

سوال مجری شبکه : آیا اسرائیل می تواند حمله ای مانند آنچه که ضد تاسیسات اتمی عراق انجام داد علیه ایران هم تکرار کند؟

جواب آقای دکترکنستاتین سیفکوف: من با یک خلبان اسرائیلی در این رابطه صحبت کردم، اتفاقا او هم مانند من در مورد بمباران تأسیسات هسته ای ایران فکر می کرد. او می گفت حتی اگر چنین اتفاقی بیافتد.؟ برنامه های  هسته ای ایران آسیب چندانی نمی بیند. و نتیجه ای بدنبال نخواهد داشت...و لازم است من اضافه کنم که بین تأسیسات عراق و ایران تفاوتهای ریشه ای وجود دارد. اول اینکه فاصله بین عراق تا پایگاه اسرائیلی خیلی کمتر است. حمله به عراق با توجه به مسافت کوتاه مسیر بوسیله ی جنگنده های اف15 انجام شد که حداکثر برد پرواز آن 1200کیلومتر است و اگر ظرفیت سوخت افزایش  و مهمات آن کاهش  دهند. باز حداکثر برد پروازی آن  1500کیلومترخواهد بود که علاوه بربیشتر بودن عمق مسافتی تاسیسات تا پایگاه پرواز- برگشت هم باید در نظر بگیرند. و الزاماً باید درطول  مسیر پرواز در کشورهای مثل عربستان یا اردن سوختگیری مجدد داشته باشند و یا قابلیت سوخت رسانی هوائی فراهم شود که  هیچ کدام از گزینه ها به لحاظ شرایط خاص خود  عملی نیست. دوم اینکه تأسیسات فعال ایران پراکنده و گسترده و عموماً در عمق زمین جاسازی شده اند. و اسرائیل از این نوع  بمب افکن ها  فقط80 فروند در اختیار دارد. که از این تعداد نهایتا 30 تای آن را  می تواند ماموریتی کند. و بقیه باید جهت تامین و پوشش درگیر باشند.

مجری:ممکن است اسرائیل ازطریق زیر دریائیهای  موشک انداز که در خلیج فارس مستقر می کند. به انهدام تاسیسات اتمی  ایران بپردازد؟ ...

دکترکنستاتین سیفکوف :حتی اگر فرضا پوشش دفاع هوایی (جنگنده ها وبمب افکن ها) ودفاع هوایی (موشک های ضد هوایی) به هر دلیلی نتواند بموقع فعال شود. اسرائیل فقط می تواند سه 3ایستگاه را نشانه رود. و این درحالیست که تأسیسات  هسته ای  ایران خارج ازشرایط ضربه پذیری است. و در حال حاضر ساختار و آرایش نظامی اسرائیل  برای حمله به ایران  نه کافی است و نه موثر. و این حرکت اسرائیل فقط باعث شدت و کوبندگی ایران در پاسخ گویی نظامی می شود. و اسرائیل باید منتظر باران موشکهای (شهاب 1-2-3-) باشد.—اما در مورد زیر دریائی های اسرائیلی که از موشک های (لوفن) که معادل موشک های( توم هوک ) امریکایی هستند. وزن آنها 500کیلو گرم  میباشد. و این زیر دریائیها فقط در هر مرحله  می توانند 4 شلیک همزمان داشته باشند( فقط دو فروند زیر دریایی از این نوع در اختیار دارد)، یعنی در هر مرحله 8شلیک، که کاربری نظامی و تخریب فنی آن برای تأسیساتی فوق سطحی است و نه در عمق زمین. و حقیقتاً اینکه با این نوع موشک پرانی اسرائیل باز هم فقط ایران را برای پاسخ  های شدید برمی انگیزد. ومنطقه سراسر وضعیت نظامی به خود می گیرد. وبا این شگرد اسرائیل می خواهد امریکا را وارد معرکه کند...و بنا بر این هدف نقشه اسرائیل در مورد برنامه اتمی ایران محقق نمی شود...

مجری: آیا اسرائیل می تواند امریکا را به جنگ با ایران وادار کند.؟ وآیا بحث بهای نفت در صورت  وقوع  فرضی جنگ با توجه به شرایط بحران اقتصادی جهان برای امریکا  قابل هضم است.؟

دکترسرگئی بیلیچینکو: همانگونه که می دانید هدف استراتژیکی آمریکا بَراندازی نظام ایران است و این نه برای یک یا دو سال بلکه در دو سه دوره ریاست جمهوری یا بیشتر در دستور کار داشته اند(دارند). و اکنون با توجه به شرایط فعلی، چیزی که اسرائیل دنبال می کند برای تصمیم گیرندگان آمریکایی،مسئله وحشتناکی است. و آلان انها  بدنبال هرج ومرج و تشنج افرینی ، مثل افغانستان، عراق، لیبی وغیره، در ایران هستند.    

مجری نحوه حمله  احتمالی و پاسخ نظامی ایران چگونه خواهد بود؟

دکترکنستاتین سیفکوف: اول بگویم که با توجه  به تجارب نظامی در قرن بیست و یکم و بخصوص این ده سال اخیر هیچگاه با حمله صرفا هوایی، شاهد سرنگونی دولت یا حکومتی نبوده ایم. بلکه در کنار آن نیاز به  هجوم گسترده و همه جانبه زمینی هم هست. این برنامه در مورد ایران در برهه فعلی وحتی درآینده نزدیک نمی توان متصور بود. اما درخصوص حمله احتمالی هوایی با بمب های ویرانگر جدید وشدید شاید بتواند به تاسیسات دفاعی ایران آسیب جدی برسانند. اما نباید فراموش کنیم که ایران از نظر اف 14 های که به تعداد 60 فروند که ا کنون با شرایط  ممتاز فنی بسیار پیشرفته در اختیار دارد دراین زمینه بسیار فدرتمند خواهد بود. و سیطره کامل بر کل توان دفاع  پوشش هوایی و موشکی ایران نیازمند به یک اسکادران 2000 فروندی از بمب افکن ها وجنگنده ها ی پیشرفته خواهد بود. که به این تعداد نه در کل پایگاههای امریکایی، نزدیک ایران موجود است. و نه قابل حمل بر روی عرشه ناوهای هواپیمابر، ساختارنظامی بسیار گسترده ای می طلبد. که در کوتاه مدت قابلیت فراهم کردن آن مهیا نیست. و ایران از قدرت سامانه ای موشکی شهاب که فوق العاده است برخوردارمی باشد.برخلاف موشک اسکاد، که رادار گریز بوده و سپر دفاع موشکی نمی تواند خنثی کننده آن باشد. و باران موشک شهاب،  که می تواند با شلیک همزمانی 15 فروند حداقل در هر بار هم اسرائیل و همه تاسیسات وهدفهایی را که ایران آنها را در منطقه دشمن ببیند. در هم خواهد کوبید. و هم چنین ایران می تواندحداقل با رها کردن 3000 مین دریایی در تنگه هرمز، که جمع آوری آنها به 6 ماه وقت  و با احتساب توقف تجارت نفت و هزینه های جانبی آن حداقل با برآورد کارشناسان، بین المللی 5 تریلون دلار، هزینه  اقتصادی آن بر اقتصاد رنجور فعلی جهان خواهد بود،(همچنان قدرتمند باقی بماند). و با این تفاصیل آنها توانائی تغییر نظام تهران رانخواهند داشت.

ترجمه و تهیه : عبدالمجید اورا




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۱۰ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)