سوله ایرانی سوله ایرانی .

سوله ایرانی

در برابر «فرصت طلب ها» عمیق باشیم:

در برابر «فرصت طلب ها» عمیق باشیم(اصطلاح سیاسی1 )اصطلاح بعدی رویش ها وزایشها

در گفتمان سیاسی ، هدف از فرصت طلبی: رفتاری است سازش کارانه با شرایط و اوضاع و احوال جو غالب و موجود برای دستیابی به منافع خاص ، و چشم پوشی موقت از رفتار و اندیشه گذشته در شرایط فعلی حتی اگر با مبادی و عقاید اولیه سیاسی وجناحی تطیبق نداشته باشد.

و چنینی بر می آید که ابتدا به ارائه نوعی خاص از رفتار و گفتار و  کردار معینی در رفتار سیاسی معتقد بوده اند. و متعاقباً رد نظر، عذرها و تردیدها و پیرامون آن شکست در جبهه مستقیم رویکردی جدید ، با ظاهری تبدیلی (مبدل) از نظر گفتار و حتی در رفتار،با موج پیروز و در فصل برداشت همراه و همزمان می شوند.

تفکیک و تشخیص ابن الوقت های چهار فصل و فرصت طلب ها ، در برخی  جوامع معمولاً به صورت کار بسیار مشکل در می آید. زیرا که جویندگان فرصت ، با انواع شگردها و ترفندها به دقت جو لیزه شده و با ارتباط گیری با لایه های ضعیف درون موج پیروز و ترتیب حسن تعلیل و توجیهات و تفسیرهای بلوف های اغواکننده به عرضه خود پرداخته و تحمیل می کنند.

اغلب با ، جستجوی کشف رمز عبور ، نفوذ در روزنه ها  تا حاشیه حلقه های تصمیم گیری احتمالی بصورت خزنده خود را نزدیک میکنند..

مخصوصاً اینکه تمییز تفسیر رویه  نیت قطعی فرد مبتنی بر اصول راستین و مصادیق بارز از شاخص های کیفی بهره گیری نموده و  و تشخیص آن حداقل د رکوتاه مدت  مشکل  است.

و بر پایه یک ایده سیاسی که عنوان می کند: برای رسیدن به "هدف" به یک چیز باید چسبید.مثل یک "پاکت نامه" که برای رسیدن به مقصد به یک "تمبر" می چسبد. می توان به سادگی پیش بینی کرد که در بحبوحه یک موقعیت مناسب ، هماهنگی و تعهد و همراهی  خود را بنحو دلخواه زیر پا می گذارد.

و چه بسیار پیش می آید که در پی پیروزی یک پروسه فکری ،و ، فرصت طلب ها و برخی مصلحت اندیشان دیروز که گروه اول با دل و جان و گروه دوم با بی تفاوتی محض برای جریان مقابل و تقویت سیستم آن فعال بوده اند. به نا گه گوی سبقت را از  صادق ترین و فعال ترین افراد ، مجموعه پروسه  پیروز  می ربایند. وسینه چاکانه ، افراطی .... موج سواری را دنبال می کنند..

چه این که از یک طرف با توجه به فرایندی که قبلاً مرور شد. اعتماد و نظربرخی ازبزرگان قوم  داخل پروسه به  خود جلب نموده وبا نشان دادن سر سپرده گی ظاهری و نوعی خوش خدمتی های موقتی به منصبت و موقعیت های قابل توجهی دست پیدا  کنند.

و در عین حال ، باایجاد بی اعتمادی ، تخریب از درون ، ناراضی تراشی ، کند کردن روند اجرای برنامه ها و ایجاد شکاف در مجموعه راه، برای اهداف نهایی بعدی دنبال و تأمین وبازکنند. و با تزریق ابهام ، نا امیدی ، قیچی کردن برخی از اشخاص صادق و انحراف دادن، تعویق و تأخیر دادن ضرورت ها و نیازها ، اولویت بخشی به نیّات محوری خود و جریان بازنده را به صورت فشرده دنبال کنند.  و بر مجموعه پروسه ارزشمدار عدالت خواه و ولایت مداراست که باحفظ پایگاه مردمی که همه دغدغه آن که اجرای قانون و برنامه ی نظام و تطبیق عدالت با همه ابعاد آن است . لازم است برای رهایی از چنگال این بیماری  ، با دقت ،افراد ، سر سوخته و معتقد راستین که بر سر عقاید و ارزش های عینی و اصول استوار خود معامله نمی کنند. را با افرادی که منتظرند که پیروز میدان را ببینند نهایتاً کیست؟ و او را بر دست بگیرند. عوض نگیرند و مبادله نکنند. و برای پرداخت هزینه آماده بوده و بر جو سازی ها در  فواصل مختلف زمانی چیره گی ،تسلط هوشیاری  نشان داده و بدون دلسردی امیدوارانه ،حضور موثر درصحنه از آن خود سازند.




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۰۴ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)