سوله ایرانی سوله ایرانی .

سوله ایرانی

فراخوان: خودباوری، مهرورزی، خردورزی

بسمه تعالی

فراخوان: خودباوری، مهرورزی، خردورزی

(بامداد زندگی)درسایه سار کلام مقام معظم رهبری)دام ظله العالی)

مقدمه :

با گرامیداشت سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی که در جوار بارگاه ملکوتی امام،هشتم علی ابن موسی الرضا(ع)با بیان تاریخی خود، رهنمودهای ویژه ی برای امسال مقرر فرمودند: در این مقاله سعی شده است . با تبرک جستن از کلام امیر بیان مولای متقیان علی (ع):بوقت ضرورت هرکس که با ندای رهبرش، بیدار نشود؟ به ناگاه با ضربه دشمن از خواب غفلت خواهد پرید، ...

 برداشت هایی را تقدیم مخاطبین ارجمند نمایم:.افرادوگروهائی که کار فکری می کنند. یعنی کسانیکه محدود وایستا نیستند. زمان و موقعیت کشورشان و خودشان و مسائلی را که در آن مطرح است. و لزوم تحول و پیشرفت را تشخیص می دهند.و متوجه تهدید اقتصادی دشمن، که از پیچیده ترین تهدیدها و دارای قاعده های متنوعی است، چیرگی فرهنگی،ایجاد بحران سیاسی،وهم تمهید مقدمه برای تعرض به منافع ومنابع ملی،را که در متن خود دنبال می کند.آگاهند.وبه همان شدت مورد ارزیابی و سنجش قرار داده ودر جامعه تبیین می کنند. وارتباطی بین ارائه طریق معظم له وضرورتها واهداف حال و آینده را سخت درک می کنند. وبه مسئولیت آشکار خود واقفند.

همچنانکه روشن است تعهد ومسئولیت اجتماعی :تکیه بر اصالتهای خویشتن:

-         با فکرخود اندیشیدن، با چشم خود دیدن، با زبان خود گفتن، با قلم خود نوشتن، با دستهای خود گره باز کردن، با پای خود پیمودن راه، دقیقا فضیلت در شناخت امری است. که بدان معتقدیم ....

-         دشمن تجربه کرده است که تا ملت ایران برای خود شخصیتی قائل است. نفوذ در او ساده نیست. ایمان، فرهنگش و تاریخش، برای او یک رسمیت، تعصب واحساس خاص ایجاد کرده است. دشمن ناچار است، برای رسوخ در او، باید از ایمان،فرهنگش، تاریخش، رسمیتش، تعصبش و احساسش ،بیگانه نمایدوجدایش کند.

اینجاست که جهت گیری مثبت "از نگاه رهبری، باعث می شودکه ازاحساس ضعف و رخوت واحیانا غفلت، جلوگیریکرده و رهیافت صعودرا به قله های افتخار را موجب می شود.

-         امروز درهیچ مخیله ای نمی گنجد. که بتوان فرهنگ ارزشمداری ومعنویت را ازانقلاب اسلامی بتوان جدا کرد،همانطور که نمی توان از آمریکا و غرب روحیه استکباری و استعمارگری و فزون خواهی را گرفت

-همانگونه که این ملت توانست از نظر معنوی و فرهنگی به یک جامعه اصیل، سازنده، ارزشگرا، تأثیرگذار و خلاق تبدیل شود...

-از نظر مادی هم می تواند با بهره بردن و برداشت مدبرانه از منابع انسانی و مادی، تبدیل به یک ملت پیشرو ، برخوردار از رفاه اقتصادی و اجتماعی باشد. در تاریخ جوامع، ضربه ناشی از تغییر در منبع و میزان ثروت همواره از هر ضربه دیگری شدیدتر و موثرتر بوده است. و بسیار اتفاق افتاده است که هر گونه بحران در صنعت و تحول در نظم اجتماعی نشأت و ریشه گرفته از متغییرهای تابع منبع و میزان ثروت بوده است.

-وجود پیشرفت های استثنایی و برجسته پیشین در کشور بر اساس جنبه جذاب کایزماتیک(رهبری) که همین عمق بخش در نفوذ معنوی،موجب بالاترین فداکاری و همگامی درملت بوده است. ملاحظاتی که در پرتو رهنمودهای پر احساس، صمیمانه، اعتماد آفرین و امید دهنده معظم له موج نشاط و حرکت را به جامعه بخشیده است.

کلیات: طرح مفهومی شعار سال 1391 بر سه پایه ی علمی و عملمی:

1-     ارتقاء بهبود شرایط عمومی اقتصاد کشور تحت عنوان جزئی از برنامه کلان چشم انداز پیشرفت اقتصاد ملی(تولید ملی، افتخار ملی

2-     راهبرد مواجهه با مشکلات و مسائل و بحران های فرا روی اقتصاد کلان و خرد کشور و تکیه بر این مضمون که(اقتصاد خودکفا تهدید پذیر نیست).

3-     شناسایی ومهار و خنثی سازی آندسته از اهداف شناور دشمن که در حیطه اقتصادی طبعاً بیشتر ذهنی و غیر مادی و نرم افزاری طراحی شده است.(با مضمون تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم)

ü    نظریه فعال
  منطقه شکل و ترکیب خود را با شتاب تغییر می دهد. و قطب بحران زده سرمایه دارای در حال فروپاشی تدریجی است.  تحرک جنب و جوش نوین و بنیادی ما شکل تعیین کننده خود را بازیافته و در حال تأثیر گذاری بر معادلات جهانی است.

ü      اندازه گیری میزان اعتماد به نفس ملی شاید دشوار باشد ولی تشخیص وجود آن فرایند ی آن آسان است.

ü      عناصر مورد اشاره مقام معظم رهبری در این راهبرد:

1-     باورها و ارزشها در حوزه مردم و دولت : باورها: تصورات کلی هستند که بی انعطاف در ذهن جای می گیرند. و در قضاوتها مورد استفاده قرار می گیرند. – ارزشها: تفکرات و احساسات عمیق و ریشه داری که بر رفتار جمعی افراد متعلق به یک فرهنگ در جامعه الهام و معنا می بخشد.

-         معیار قضاوت برای تشخیص قدر و اهمیت افراد : مطلوبیت رفتار و موضع پایدار اجتماعی و فرهنگی است.

2-      الگوی توسعه و پیشرفت در حوزه مردم و دولت: ساختار معنوی و مادی جامعه وارد محاسبات عقلانی و یافتن روابط ضروری بین اشیاء شده تا بتواند از مهار طبیعت و پدیده های مورد نظر به نفع آحاد جامعه استفاده ببرد. پس از گذار از وضعیت فعلی ، به وضع مطلوب رهنمون شود.

3-     خودباوری و نوآوری درحوزه نخبگان و فرهیختگان آگاهی،اراده،ایده آل آفرینی و آفرینندگی: اینان بدلیل توانایی ایجاد ارتباط مستقیم با تولید علم ازمجهولات به معلومات پی می برندوبه خلق اختراعات،اکتشافات وابداعات و ابتکارات می پردازند(حوزه نخبگان و فرهیختگان)

4-     اعتماد ملی در ارتباط متقابل: رابطه سازنده ای که نگرش ها و رفتارها را سازمان می بخشد وانتفاع بالسویه برقرار می کند و تعامل دو طرفه ای ایجاد می کند.(در حوزه کلان جامعه)

5-     هویت ملی: حفظ دستاوردهای معنوی، توجه به شیوه های قومی، رسوم اجتماعی و رسوم اخلاقی و رعایت قوانین و مقررات است.(در حوزه کلان جامعه)

6-     انسجام ملی حوزه کلان جامعه: همه خصوصیات واقعی موجود:فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، شعاعهای مختلف درمنشور دین  باوری ملی هستند در عین کثرت وحدت دارند. و با یکدیگر سازگار بوده و مطلوب است که کارکرد واحدی را ارائه دهند و آن شیرازه محکم ونگهدارنده اتصالات جامعه است.

7-     الگوی مصرف و سبد کالای خانواده(حوزه جامعه): اولویت به امنیت اقتصادی خانواده-سرانه درآمد- تمرکز بر نیازمندیهای اولیه و تأمین ارزاق عمومی که هر خانواده توانایی تهیه مایلزم ومایحتاج عمومی خود داشته باشد. فراهم شده بینند.

8-     ساده زیستی وحفظ ارتباط همه جانبه با مردم:وجود بازخورد سازمان یافته وتوانمند و پویا که هر یک از اعضاء و افراد جامعه با آن بتوانند انتظارات را با نتیجه هماهنگ درکار واقع شده سنجیده و عملکرد خود را ارزیابی نمایند.0(حوزه مردم، مسئولین، نمایندگان مجلس)

تعاریف:

اقتصاد: نظمی است حاکم بر تولید، تهیه، توزیع و انتقال وحرکت و مصرف کالاست و پایه اش بر ارزش کار استوار است.

تولید ناخالص ملی: میزان ارزش ریالی کالاها و خدمات نهایی تولید شده در طی یکسال توسط افراد یک کشور.شاخص اصلی تعیین کننده: در پیشرفت اقتصادی است.

تولید ملی: استخراج تهیه و تبدیل مواد خام به کالای قابل مصرف و یا ارائه خدمات دارای ارزش مد نظر مصرف کننده را در کشور

 

 

 

 

 

 تولید ملی می گویند.

(دو نمونه از قالب های کار در جهان صنعت)

-در دوره های جدید حجم تولید محصولات صنعتی در جهان دو برابر و نیم افزایش یافته، در حالیکه بکارگیری مواد خام اولیه همان میزان سال 1920 می باشد. همچنین نیاز به کارگیری کارگربرای  ساخت یک محصول از سال1973 تا سال1988 به دو پنجم تقلیل یافته است.–درحالیکه کالای مطلوب  مشتری ،ظریف تر،سبک تر،زیبا ترومحکم تروپربازده تر بوده است.یعنی اینکه:صنعت تولید امروز نه تنها بر پایه نیروی کار،مواد خام،انرژی. بلکه بر محور دانش می چرخد. وبخش  عمده تر در پیشرفت مدیون روی آوردن به دانش و کارهای هوشمندانه است.

-         آنچه اقتصاد ژاپن را بدون هیچ گونه منابع معدنی به شکوفایی می رساند زهد ژاپنی است. سرمایه دار ژاپنی، آنکه سرمایه اشاو را وسوسه می کند که در مصرف خرج کند، آینده را می بیند و برای تولید دیگر هزینه می کند. یعنی قناعت و زهد ژاپنی نه تنها گریز از تولید نیست بلکه تمرکز و فشار بیشتر بر روی تولید است. همچنین در ژاپن (پاتروناژ) که جزو نظام شینتویی مذاهب ژاپن است. وجود دارد که به معنای پدر گونه بودن نسبت به زیر دستان است. و این ویژگی نیز وارد اقتصاد ژاپن شده است و این کشور معنویت مخصوص خودش را در درون تولید اقتصادی آورده تا به این پیشرفت شگرف اقتصادی نائل شده است. و با حالتی که از نظر جغرافیایی تقریباً شبیه به یک ظرف در حال غرق شدن را دارد در مقابل زلزله و سونامی 10 ریشتری مقاومت می کند. در عین حال به کمک بحران اقتصادی غرب نیز می شتابد...

تولید مطلوب و پایدار: بهبود بهره وری، افزایش انعطاف پذیری، کوتاه کردن مسیر آفرینش فرآورده ها، افزایش کیفیت و خدمات به مصرف کننده می پردازد و در تجزیه و تحلیل گسترده، عملیات بکارگیری آخرین دست آوردهای فن آوری- اجرای تازه ترین روشهای مدیریتی و انگیزش کارکنان و زیر مجموعه، در دورۀ آموزش های گوناگون است. در این خصوصیت موسسات سازمانها و بنگاه های اقتصادی، چابک تر، که برخی هم نوپا و پرتکاپو هستند یکی از سرچشمه های نوآوری و کارآفرینی در تولید می توانند باشند. و می دانند که برای ماندن و مفید بودن باید نوآوری آموخت. و این نوآوری به بنای تحقیق و پژوهش که از هر چند ریالکه در پژوهش و تحقیق هزینه می کنیم. مطمئنیم که تا100 برابر برگشت دارد توجه دارند. برای دستیابی به افزایش تولید کیفی در تولیدات دانش به چیزی بیش از حاصل جمع «وظیفه» و تعریف نتیجه دلخواه نیازمندهستم. دقت در رفتار «بهنگام نیاز» و برآوردن این نکته دگرگونی در نوع نگاه و رفتار را می طلبد. طراحی امور را به نحوی بگردش درآوریم که منافع متوازن حداکثری جامعه را برآورده و تضمین کنیم.

 

حمایت ازکار:کسب وکار با زندگی روزمره همه آحاد جامعه درآمیخته است.کسب وکارتنها تولید-خریدوفروش ،سودوزیان،خدمات حمل ونقل،سرویس دهی و دادستداوراق بهادار و معاملاتی و.... نیست. بلکه هرگونه فعالیت سازنده اقتصادی که ارزشی را مورد پذیرش دیگران بیافریند. در حوزه کسب کار می توان عملکرد کرد .کسب و کار نه تنها بر زندگی انسانها سایه افکنده، بلکه شکل دهنده اندیشه در واژه ها وادبیات واخلاق و معرفت انسانی نیز هست .بررسی زیان کسب و کار ویژه کارشناسان ودست اندرکاران نیست .ودیری نخواهد پائید. که گفتگواز تنوع کار و مزایای آن کارگران وپایداری مشاغل موضوعی جالب جذاب باشد .همانگونه که یاد اوری زندگی جنگاوران اسطوره های تاریخی و شوالیه های باستانی ...وبازجوئی های پلیسی وماجراهای کارآگاهان ،اینک چنین است.

ü      –وظیفه اول دراین عرصه بمیدان آوردن توانایی انجام کار، فکر نو وخلاق ودرنتیجه رشد کیفی کار فردی وجمعی (تیمی) ودرونی کردن انجام مامریت ها، زیر چتر حمایت وپوشش است.

ü      -قانون دوم ترمودنیامیک می گوید کار به گرماو اصطکاک تبدیل می شود و قانون نخست یک اقتصادان می گوید:که همه چیز به کار تبدیل می شود. و اگر چنین نباشد اصولا اتفاقی نیفاده است . نظام کار: در دو ثبات :رویه-ژرفا،قابل دسته بندی است.

ü      -راه و روش کار تیمی در کارهای دانش بر-کارآفرینمی تواندبر درخشش نابغه ها متکی باشد.وبخشهای جدا افتاده کار را  به هم می بافد.

ü      -(مرکزخبرگی):مهارت،حرفه،شکل دهی اندیشه در عمل .واین در حوزه ی (زنجیره ای)ازتحلیل گران در گروه کار امکان پذیر است.

ü      -میدانیم منبع کار:دانش،وچنانچه دانش همانگونه که راهش مشخص است به کار افزوده شود=بهره وری

ü      –واگراز دانش در( فعالیت کاری )کارهای بی سابقه وتازه خلق کنیم. ان را نو اوری می نامیم،پس هر دو از مسیردانش می گذرد.

ü      -رمز موفقیت اقتصادهای توانمند،وجود نیروهای کار فرهیخته و علاقه مند است.

ü      -شخصیت کاری: کاری که فرد بدون اینکه پائیده شود،انجام می شودو یاانچه که فرد از خود بر داشت می کند، را نظام مند می کند.

ü      -ادراک وشناخت از بخش چپ مغز می آید.بخش راست آن، مرکز تعیین رفتارها و احساس هاست.که هر بخش باید سهم خود را به نیازهاوضرورت های جامعه ادا کند. درست انجام دادن کار، به اندازه خود کارکرد، با اهمیت است.

ü      بنا براین فراتر از مهارتها ودانش ها. شخصیت ورفتار فعالان،مجریان ، وکارگزاران وکارگران وکارکنان یک مجموعه کاری مد نظر است.

ü      -افرادیک مجموعه کاری با استعداد عمومی اختصاصی و پشتکار اگر در جزء جزء واحد کار مورد علاقه موفق شوند.دقیقا فراورده آنها نیز پیروزی کلان در سطح ملی را تضمین می کند.اینجاست که بهاء دادن به شخصیت افراد در واقع اهمیت قائل شدن به فن آوری و اندیشه، تعیین کننده است . ضمن اینکه  برتری شخصیت بر اندیشه یک اصل جوهری است

در کار به آیتم های سازمانی ومدیریتی زیردر شرایط فعلی نیازمندیم:1.باتوجه به عملکردوتلاش، صرف انرژی، وقت و هزینه چقدر کار انجام می شود در شیوه محاسبه تراز پیشرفت و ثبت نارسائی وتحرک=(نقاط قوت وضعف ). بخشهای مختلف  باید نتایج حاصل رادریک جدول زمانبدی مشخص، بوقت روشن کند 3- باور کنیم که نتیجه کارکردها، موفقیت ها اهداف ونیاز ، متعلقبه خودمان است.-

- از همواره کارکردن ،انسانبه احساس کمال می رسد وبا کار خود در فعالیتها آفرینندگی جهان مشارکت می کند.

سرمایه ایرانی: سرمایه عبارت است: از منابع انسانی وغیر انسانی که می تواند در حالی که آینده برای ما ارزشهای اجتماعی واقتصادی ایجاد کند. همچین بعنوان پشتوانه تولید و کار نیز معرفی شده است .و در واقع نیروی محرکه اقتصاد است .

-         می توان از فضای به تصویر 000000000000کشیده شده در کارگاه کلان اقتصادی ایرانی اسلامی-وجود منابع انسانی(فکر وانرژی لازم)- منابع غیر انسانی-معادن سر شار و منابع طبیعی غنی، امکانات  و بهره برداری عالی اقتصادی موجود از بکارگیری این دو زمینه نسبتا کامل، توان تحرک و فعالیت گسترده اقتصادی رابرای جامعه ایرانی مسیر و فوق العاده ممتاز مهیا می باشد و این موجودیهای واقعی راه درونزائی_اقتصاد سالم فعال و فراگیر را با مدیریت سرمایه و حمایت و نحوه برخورداری استفاده از آن تبیین می نماید. برای سرمایه ای که نحوه حصولش ، فعالیت وبکارگیری اش و تضمین  نتیجه و بهره اش تداببری اندیشیده شود می توان به برخورداری طیف گسترده جامعه خوشبین بود.

-         رشد اقتصادی :افزایش در تولید نا خالص ملی یک کشور در یک دوره زمانی معین

-         رشد اقتصادی می تواند:تحت تاثیر دو گروه از عوامل زیر تحقق یابد.

1-وجود منابع وتوسعه بیشترآنها برای جامعه ویا به عبارت دیگر افزایش عوامل تولید از نظر کمی.

2-افزایش توان جامعه برای استفاده مناسباز منابع موجود،تخصیص وفراهم سازی بستر مناسبتربرای کارآ نمودن منابع موجود و پایه به عبارتی دیگر افزایش کیفت عوامل تولید همانگونه که قبلا نیز اشاره رفت .

-رشد اقتصادی به معنی افزایش در تولید ناخالص ملی است و این افزایش در تولیدنا خالص ملی بستگی مستقیم به میزان سرمایه موجود جامعه، نیز نیروی کارماهر ، فنی وفرهیخته است .و با توجه به موارد ذکر شده.

-افزایش در تولید خالص ملی به سه طریق میسوراست :اول اینکه :مقدار نیروی کار واجد شرایط افزایش یابد و توزیع و نقش کار بوضوح تعیین گردد.

دوم:اینکه مقدار و میزان سرمایه جامعه کانالیزه .افزایش داده حمایت شود. (کیفی وکمی)

سوم:اینکه افزایش کارائی و بهره وری سرمایه و نیروی کار:افزیش میزان تولید. هر واحد از سرمایه یاهر واحد از نیروی کار دارای  نقش افزایشی  در چرخه تولید دارباشد.

-افزایش کیفت عوامل تولید : به طور کلی رشد اقتصادی از طریق تغیرات مثبت ومطلوب در تکنو لوژی و پیشرفتهای در تکنولوژی و رشد علمی به لحاظ کیفی تحت تاثیر قرار می گیرد.

-هنگامی که از سرمایه صحبت  می شود مواردی  چون سرمایه گذاری .پس انداز و اعتبارات و بودجه درسطح کلان جامعه را در بر می گیرد.

- میزان نیروی کار نیز در ارتباط مستقیم با رشد جمعیت ومیزان مشارکت و تنوع کار در فرایند تولید است .

- بالاخره اکتشافات و احیای منابع طبیعی باعث افزایش سطح زمینهای قابل بهره برداری در فرایند تولید می گردد.

در این حوزه که مواردی چون برنامه های کلان و خرد اقتصادی- نیروی کار – سرمایه – سرمایه گذاری. پس انداز و تغییرات تکنولوژِیک ومنابع حاصل از صرفه جویی های هدفمند که جمع الجمع مقیاس ها ی فعال  سرمایه های انسانی است . بعنوان عوامل تعیین کننده در رشد اقتصادی مورد توجه قرار می گیرند.

آسیب شناسی احتمالی  که دراین راهبرد دیده شده است:

-فاصله گرفتن از باورها وارزشها-بی انضباطی مالی واقتصادی –غفلت یا سهل انگاری در بهره وری دقیق ازمنابع ومنافع –فاصله گرفتن از ایجاد زمینه علمی وپژوهشی درجهت بخشی و شکوفائی استعدادهای پنهان.-ترویج رویه ی رقابت در تجمل گرائی و باز بودن مسیر هجوم کالاهای تزئینی وسرگرمیهای مبتذل و اسباب بازیهای پرزرق و برق واجناس مصرفی کم کیفیت(وارداتی) که عموما قابلیت بازیافت سریع را ندارند.ویکی ازعوامل آلوده گی وتخریب در پهنه زیست محیطی محسوب می شوند.-فاصله طبقاتی و امتیاز یافتن صاحبان مال منال و تحمیل خواسته های نامشروع به مردم ونظام- عدم توجه به محرومین ،تبعیضها،

نابسامانیهای مالی وشیوع رانت بازی.برخی فرصت گرائی کاسبکارانه در بازار و صنوف

-چنانچه فرد وجامعه، نتواننداز (سیاهه زیانها) خود را رها سازند،خود را مسموم ساخته اند.

پیشنهادها:

ü      -افزایش پس انداز هرچند اندک،بعنوان پشتوانه سرمایه گذاری،ونظام مندی مالیات، براساس میزان پس اندازهاوسرمایه گذاری و پیشرفت پروژه در اقدام ملی (سال 91)

ü      -گستردگی آموزش ، بویژه در حوزه مهارت،فن آوری، آموزش عمومی،   کارشناسی در موسسات مختلف،آموزش عالی بر اساس ضرورتها  ونیاز ها.

ü      -نظام مندی ورودی وخروجی (کلان وخرد)واطلاعات یابی ،و آمارگرائی منظم وتعریف شده در بکار گیری نیروها.

ü      -بکارگیری آموزش فنی و حرفه ای ومهارتی (کار و زندگی) در دوره خدمت نظام وظیفه و بکار گیری انرژی این دوره برای تقویت امر تولید وکار(اقدام ملی)

 

ü      -اطلاع رسانی دقیق فرصتهای شغلی،سرمایه گذاری ،جذب سرمایه راکد و سرگردان، با توجیه علمی واقتصادی .آموزش نحوه صحیح   بهره برداری اصولی از طرحها وپروژه های ملی ،منطقه ای و خصوصی.

ü      -اطلاع رسانی سریع ودقیق در حوزه کالا وخدمات( میزان موجودی،نرخ،سوددهی)

ü      -دو راه ازبین بردن تراز منفی بازرگانی.:1-کاهش مصرف داخلی تا میزان20درصد2-تنوع بخشی کیفی وکمی درافزایش تولیدات داخلی،بازاریابی مناسب.

ü      -تشکیل وگسترش تعاونی تولیدوتوزیع،سرمایه گذاری وکار آفرینی با توجیه گروهای فنی وعلمی اقتصادی

ü      -ایجاد مشارکت با فراخوان عمومی از داوطلبان برای سرمایه گذاری،کار،آموزش درشبکه سراسری اقدام ملی: که در آن موضوعات قطبی، منطقه ای،استانی شهرستانی، شهر وروستا وشناخت شرایط واستعدادهای متنوع،وملموس کردن حضور همگانی در این طرح،تهیه لیست های جذب .

جمع بندی:احساس تعهدو مسولیت پذیری پشتوانه همه کارکردهای موفقیت آمیزاست.وبا دور اندیشی است، که می توان بوی پیروزی را استشمام کرد.اگر در سرشت ایستادگی، در برابر دشواریهاوموانع وترفندهای دشمن .بر خود متکی بوده وخودرا قوی ببینیم.ووتعهد خود را مبنی بر رشد حتمی دنبال کنیم همواره مثل گذشته (سه دهه اخیر) راهی را برای پیروزی خواهیم یافت. بخصوص اینکه این راز مقاومت ومیل به به مبارزه در ما فزاینده است. و عامل مقاومت در برابر مصرفی شدن،برای یک جامعه دینی، اصالت،هویت ،وشخصیت ممتاز فرهنگی در عرصه جهانی بشمار میرود.

کلیدشناسائی رمز پیروزی:در این عرصه لازم است که بر جستگیهای واقعی را از موارد اتفاقی وشانسی تشخیص دهیم. واین می تواند رقیبان را به شگفتی وادارد. وباید کوشید تا این هویت گروهی را تعمیم داد وفراگیرانه دنبال کرد.

- بر پیشانی اقتصادی که فقط وفقط پیوسته(کارهای بزرگ )وپازل های  نا پیوسته می خواهدعرضه می کند، عدم تثبیت دیده می شود. واقتصادی که متنوع می اندیشد ومحصولاتی متعدد دارد،جبینی روشن ودرخشنده ارائه می دهد. توانمندی واقعی یک ملت در قلب آن، یعنی در—ویژگیهای فرهنگی اش نهفته است.-. انگیزه وسرچشمه رفتار میشود.وپایه پیشرفت همه جانبه برآن استوار است-

.نمادسازی وروند ثروتمند شدن بدون آفرینش ارزشها مطلوب نیستند، وچه بسا باعث گسل های اجتماعی وسستی پیوندهای فرهنگی می شود. در فرهنگی که همه خواستار نفر اول شدن باشند. نمی توان پر حجم شدن کارهای تیمی مورد نیازپروژه( راهبرد محور)خوشبین بود.ومی بایست به کار حجمی کیفی ازدیدگاه توانمندیهای رفتاری وارزشهای پیوستی افراد،درمجموعه ی گروهی  نگریست.تعدیل انتظارات عمومی و نحوه مصرف میتواند نوشدارو ی نجات بخش باشد.-

-اجمالا این بحث بر سه محور تکیه دارد:1-خود باوریها وتوانائیهای عمومی واختصاصی و استاندارد نمودن هدفهای ارزشمنداجتماعی.2-درنظر گرفتن ظرفیتها وشرایط واستعدادهادر وضعیت موجود برای رسیدن به نقطه ی مطلوب.3-ارتقای ابعاد کیفی وکمی رضایتمندی اجتماعی. 

-الزاماآن سه محور با سه موضوع ارتباط دارد:الف)آگاهی عمومی.ب)انسجام واعتماد اجتماعی تلاش در هم افزائی  اجتماعی که زیر ساخت  تقویت  وجدان جمعی درراستای برطرف نمودن نیازهای مشترک است.

-همواره سرگذشت سعادتمندانه اسلاف در دورهای پر فراز و نشیب تاریخی مرهون دقت درتعین هدفهاو تلاشها برای عبور از تنگناها در دست مردمانی فداکار، بوده است . که مراثی واضح برای اخلاف  است.واین نشان می دهد، که چه اندازه چشم پوشیدن از منافع زودگذروآنی،بلند پروازیهای شخصی،ایراد گرفتن های خصمانه، جاه طلبی های دشمن شاد کن،و.... بسود برپائی بیرق ظفروبرافراشتگی چتر طلائی درسعادتمندی جاودان،موثرو تعیین کننده است.

جان کلام :

رهبر هر نظام شایسته ترین مرجع  برای تبیین آرمانهاواهداف نظام و اولویت هاآن ست.و نیزدیده بان تشخیص وارزیابی تهدیدهای متوجه، ملت وکشور خوداست.واین وجوب توجه با مرور جهت وسمتیابی،اهمیت نظرمقام معظم رهبری واستخراج مصادیق،سازکارهاوابزار درکاربست اصولی،ضرورت دستیابی ساختاری بمنظور تحقق اهداف چشمگیر در پیشرفت همه جانبه کشوراست.

 

عبدالمجید اورا




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۹:۵۱ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (0)